GEP0415 Russian IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0415 Rusça I Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CANAN GUTUL
Öğ.Gör. TUĞBA AKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Rus Alfabesini öğrenmek. Temel dilbilgisi yapılarını öğrenmek. Rusça temel düzeyde okuma, dinleme, yazma, konuşma becerileri kazanmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. RUSÇA Kendinizi ve ailenizi tanıtabileceksiniz.
2. TEMEL RUSÇA dilbilgisi kurallarını öğreneceksiniz.
3. Rusça kelimeler, fiiller ,zamirler öğreneceksiniz.
4. Doğru telaffuz kurallarını ve vurguları öğreneceksiniz.
5. Rusça selamlaşma, tanışma, vedalaşma ve temel soru kalıplarını öğreneceksiniz.
6. Rusça eril, dişil, nötr ayrımı yapabileceksiniz.
7. Rusça çoğul yapabileceksiniz.
8. Öğrendiğimiz dilbilgisi kurallarını metin içinde ve kısa videolarda analiz edeceğiz.
9. Rusça okuma, dinleme, konuşma, yazma becerileri kazanacaksınız.
10. Rusça içerikler izleyeceğiz(şarkı,kısa videolar vs)izlediğimiz videolar hakkında konuşacağız. Dil konuştukça gelişir.
11. Dikte becerisi kazanacaksınız.
12. Rusça sözcük dağarcığınız gelişmiş olacak ve güzel bir temel atmış olacaksınız.

Dersin İçeriği

Rusça başlangıç seviyesi için konular ‘’Test of Russian As a Foreign Language (TORFL Elementary level)’’ gerekliliklerini ve Common European Framework of Reference for languages yönergelerini dikkate alacaktır. Tüm bunlar Road to Russia 1 ders kitabında bulunmaktadır. Ayrıca dersin amaçlarına ulaşmak için temel kitabın yanı sıra farklı ders materyalleri de kullanılacaktır.
Rus yaşam şekillerinin farklı açıları öğrencilere hem motive etmek için hem de dil öğrenmelerine yardımcı olmak için kültürel materyaller ve aktiviteler ile verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) RUS ALFABESİ
2) RUS ALFABESİ Fonetik çalışmaları ALFABE TEKRARI, FONETİK ÇALIŞMALARI TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ YAZMA, TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ OKUMA 1.Д /З 1.Д /З
3) 0-10 sayılar Günlük Selamlaşma ifadeleri Temel vurgu ve dilbilgisi kurallarına giriş(İsimlerin cinsleri) yeni kelimeler Bu Kim? Bu ne? Bu Anna. Bu ev. ERİL, DİŞİ, NÖTR isimler 2.Д/З
4) Şahıs (kişi)Zamirleri, Durum zarfları,Sorular(Nerede?Nasıl?)İsimlerin cinsleri tekrar ve alıştırma,yeni kelimeler Verilen isimlerin yanına cinslerini (Eril,dişi,nötr) yazınız Где бабушка? Она дома. Где Антон? Он там . 3.Д/ З
5) İyelik(sahiplik ) Zamirleri, yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI İyelik zamirleri tablosu Мой моя моё Как вас зовут? Как дела? У МЕНЯ ЕСТЬ …….. (Eril,dişi ve nötr iyelik zamirleri,) 4.Д/З
6) ЧЕЙ?ЧЬЯ?ЧЬЁ?KİMİN? SORULARI, iyelik zamirleri tüm formları yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI ALIŞTIRMALAR Твой твоя твоё Наш наша наше Ваш ваша ваше Его её их Как ваше имя? 5.Д/ З
7) ÇOĞUL ve Fiil KONUSUNA GİRİŞ ИЗУЧАТЬ РАБОТАТЬ ДЕЛАТЬ ERİL VE DİŞİ İSİMLERİ ÇOĞUL YAPINIZ (KURALLI VE İSTİSNALAR ) Öğrenmek, Çalışmak, Yapmak fiilleri ile şimdiki ve geniş zamanda cümle kurma) 6.Д/ З
8) 1.QUİZ ONLİNE 12.11.2024 100 üzerinden
9) 1.Quiz analizi (geri bildirim ).Nötr isimlerin Çoğul formları ve istisnalar Yeni fiiller (ИГРАТЬ , ГУЛЯТЬ , КУШАТЬ) OLUMLU OLUMSUZ SORU KALIPLARI VE CEVAPLARI Fonetik ve dikte çalışmaları Metin ve diyalog okumaları ALIŞTIRMALAR ТЫ КУШАЕШЬ СУП? ТЫ КУШАЕШЬ САЛАТ? 7.Д /З
10) İyelik (sahiplik )zamirlerinin çoğul sorusu ve tüm formları ОТДЫХАТЬ ЧИТАТЬ ПОНИМАТЬ Dikte çalışması Чьи ? Мои твои наши ваши ТЫ ЧИТАЕШЬ ЖУРНАЛ? Где ты отдыхаешь? Ты понимаешь урок? Ты понимаешь по- русски? 8. Д /З
11) Meslekler, yeni kelimeler, yeni fiiller 11- 20 Sayılar. Я и МОИ ДРУЗЬЯ KONULU KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI 9.Д/З
12) 2.QUİZ ONLİNE 10.12.2024 100 üzerinden
13) 10.Ders sözlü sınav metinleri 2.Quiz analizi (geri bildirim) FİNALE HAZIRLIK ALIŞTIRMALAR 10.Д /З
14) SÖZLÜ SINAV 24.12.2024 (READİNG and SPEAKİNG

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Дорога в Россию 1 ve hocanın ders gereçleri (tüm ders kaynakları itslearningte kaynaklar kısmında mevcut)

Diğer Kaynaklar: Course materials 1 and the instructor's course materials (all course resources are available in itslearningte resources section)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 3 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 1 7
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3