Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” (Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
2) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
3) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
4) |
“Ulemâya Dâir”
* İsm-i fâ‘il, İsm-i mef‘ûl
|
(Koçi Bey Risâlesi’nden) |
5) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”
* Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
6) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”–
*Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
7) |
“İstanbul’da Çarşı ve Pazarların Düzeni Hakkında”
*Sıfat-ı müşebbehe, İsm-i tafdîl, Arapça ve Farsça edatlar.
|
(Anonim, Kitâb-ı Mesâlih) |
8) |
“Evliyâ Çelebi’ye Göre Amasya”-
*Arapça ay ve gün adları, Sayılar
|
|
9) |
“Pîrî Reis’e Göre Bozcaada” |
(Pîrî Reis, Kitâb-ı Bahriye) |
10) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
11) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
12) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
13) |
Oruç Bey yazmalarına göre Ankara Savaşı (1402). |
|
14) |
Âşık Paşazade, Neşrî, |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|