REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0412 Çince II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MÜGE GÜNEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin öğrendikleri heceleri ve kelimeleri doğru tonlarla telaffuz ederek tekrar etmek, bu seviyede okuma, konuşma, dinleme ve yazma(Hanzı) becerilerini arttırarak en az 100 karakteri tanımalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
oGünlük hayattaki bazı basit söz kalıplarını kullanabilecekler.
o1’den 100’e kadar sayabilecek, miktar bildirirken Çince ölçü birim kelimelerini ayrıştırarak söyleyebilecekler.
oDuygularını, kendilerini ifade edip karşılıklı sohbet edebilecekler.
o100’den fazla Çince karakteri tanıyıp yazabilecekler.

Dersin İçeriği

Çin dilinin genel özelliklerini hatırlamak, kelime hazinesini geliştirmek, kendini daha iyi ifade edebilmek, okuma ve yazma becerilerine ağırlık vermektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çince I’in genel tekrarı, Çince’deki 4 ses tonunun tekrar gözden geçirilmesi, Çince’deki ilk ve son harflerin (sesli – sessiz) birleşimleri, çeşitli etkinlikler Çalışma kağıtları
2) “Bir şeye sahip olmak” fiili, “Kaç tane?” soru kelimesi, Çince’de yer alan ölçü birim kelimelerinden “zhang” Çalışma kağıtları Dersin kitabı
3) “Ne?” soru kelimesi - Bu / Şu ne(nedir?), okul malzemeleri(bir tane Cd, iki tane kitap……………) Çalışma kağıtları Dersin kitabı,CD
4) “Kimin?” soru kelimesi – (Şu kitap kimin(dir)?) / Bu kitap benim. “İyelik ekleri” – (benim,senin,onun,bizim,sizin,onların), 1-100 arası sayılar Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
5) Tekrar ve Küçük sınav 1 Dersin kitabı
6) “Nerede?” soru kelimesi – (Onlar nerede?) - Onlar sınıfta. “Doğum günün kutlu olsun!....” kalıbı Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
7) Birinin halini ve duygularını ifade etmek – (Bugün çok mutluyum.), “………………….. ile ……………..” kalıbı Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
8) Birinin yaş bilgisini ve başka şeyleri sormak – (Kaç yaşındasın?) Fiil + bu (不) + Fiil kalıbı - (Fiil cümleleri) Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
9) Tekrar ve Küçük sınav 2 Dersin kitabı
10) Birini tanıtmak, Nereden geldiği hakkında bilgi vermek –(Çin’den geliyorum.) Dersin kitabı, Çalışma kağıtları
11) Ülke isimleri, dinleme, okuma ve yazma uygulamaları Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları
12) Sözlü sınav, dinleme, okuma ve yazma uygulamalarına devam Dersin kitabı
13) “Hoş geldin(iz)!” kalıbı – (Evime hoş geldiniz!) Dersin kitabı, Çalışma kağıtları
14) Tekrar gözden geçirme ve küçük sınav 3 Dersin kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Learn Chinese With Me – Öğrenci Kitabı 1 ve CD 1 / Learn Chinese With Me – Student’s Book 1 and CD 2
Diğer Kaynaklar: Chinese Characters For Beginners ve CD, Gramer ve Yazı için çalışma kağıtları / Chinese Characters For Beginners and CD, Grammar and Writing Handouts

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 3 2 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3