Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon/ İtalyanca I programının öğrencilere tanıtılması ve İtalya hakkında genel fikir edinilmesi. PPT1. |
Dispensa. Powerpoint slide (ITALIA italiano) |
2) |
Selamlaşma. Alfabe. İsim sormak ve söylemek. Telaffuz çalışması yapmak. Konu ile ilgili mini dialoglar dinlemek ve yapmak. |
Italian Espresso 1 (unità 1/unit 1), Dispensa. |
3) |
0'dan 20 kadar sayılar. Milliyet sıfatlarını kullanarak nereli olduğunu sormak ve söylemek. Basit soru kalıpları ile soru sormak ve cevap vermek. Belirli tanımlıklar (tekil) |
Italian Espresso 1 (unità 1, unit 1) |
4) |
Soru kalıplarını kullanarak soru sormak ve cevap vermek. öğrenilen fiillerle kısa bir tanıtma yazısı yazmak. Kendini tanıtmak. |
Italian Espresso 1 (unità 1, unit1) |
5) |
Meslekler. Ne iş yaptığını sormak ve söylemek. iş yerleri. nerede çalıştığını sormak ve söylemek. soru kalıpları kullanarak soru yapmak ve cevap vermek. 20 dan 100 kadar sayılar. Yaş sormak ve söylemek. Telefon numarası ve adres sormak ve söylemek. Geniş zamanda -are bitimli düzenli fiiller. Olumsuz cümler kurmak |
Italian Espresso 1 (unità 2, unit2) |
6) |
Restoranda sipariş vermek ve hesap istemek. Cins ve sayılarına göre isimler, belirtili tanımlıklar. Konu ile ilgili yazma ve dinleme çalışmaları yapmak.O, a, e bitimli tekil ve çoğul isimler. - ere bitimli düzenli fiiller |
Italian Espresso 1 (unità 2/3, unit2/3) |
7) |
Barda yiyecek içecek siparişi vermek, ile barda hangi yiyecek ve içeceklerin bulunduğunu görmek., belirtisiz tanımlıklar. İşaret sıfatları. Belirtili tanımlıkları (çoğul) ve belirtisiz tanımlıkları. |
Italian Espresso 1 (unità 3, unit3) |
8) |
Tekrar.
|
Extra material
Italian Espresso 1 (Esercizi)
|
9) |
Haftanın günlerini öğrenmek. Restoran dialoğunu canlandırmak. Konu ile ilgili ilanları okuyup anlamak ve bir ilan oluşturmak. Hal hatır sormak; kendini ve bir başkasını tanıtmak. bir dialog canlandırmak ve konuşulan dillerden bahsetmek. Düzenli ve birkaç düzensiz –ire filleri. |
Italian Espresso 1 (unità 3, unit3) |
10) |
are, ere ve ire bitimli düzenli fiiller. Verilen bilgiler doğrultusunda resimdeki kişileri tanıtma. okuma ve yazma çalışmaları yapmak. |
Italian Espresso 1 (unità 4, unit4) |
11) |
Kendini tanıtmak ve kişisel tercihleri ifade etmek, konu ile ilgili metin okumak ve alıştırmalar yapmak Düzenli fiillerin şimdiki zamana göre çekimi ve ilgili alıştırmalar yapmak.
|
Italian Espresso 1 (unità 4, unit4) |
12) |
Tatil hakkında ve boş zamanda yapılan aktiviteler ile ilgili konuşmak ve yazmak. |
Italian Espresso 1 (unità 5, unit 5) |
13) |
100’den sonraki sayılar. Basit edatların kullanımı. Gayri resmi ve resmi kullanımları öğrenmek
|
Italian Espresso 1 (unità 5, unit 5) |
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; |
|
2) |
...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; |
|
3) |
...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; |
|
4) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; |
|
5) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; |
|
6) |
...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; |
|
7) |
...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; |
2 |
8) |
...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; |
|
9) |
...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. |
3 |