Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
JPN 101’de öğrenilenlerin, Katakana ve Hiragana’nın tekrarı, yazı, okuma, dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
2) |
Japoncada sıfat çeşitleri: NA ve İİ sıfatları |
Dersin kitabı |
3) |
Sıfatların değişik kullanımları ( isim+ na sıfatı / isim + ii sıfatı) |
Dersin kitabı |
4) |
Hoşlandığımız, sevdiğimiz şeyler hakkında konuşmak (isim +ga suki desu.) |
Dersin kitabı |
5) |
Sebep açıklama: cümle + te kara ya da isim + da kara Yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
6) |
Canlılar ve cansızların var olduklarını bildirmeimas ve arimas (aru ve iru) fiileri |
Dersin kitabı |
7) |
Alışveriş Fiyat sorma ve söyleme saati söyleme, Japoncadaki sayma sistemlerine giriş. |
Dersin kitabı |
8) |
Japonca nesneleri sayarken kullanılan son ekler, alıştırmalar (mai,kai vs) |
Dersin kitabı |
9) |
Alışveriş: son ekleri kullanarak yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
10) |
Sıfatların geçmiş zamanda kullanımları deşta,katta |
Dersin kitabı |
11) |
Sıfatlarda karşılaştırma yapmak –yori , içiban, no hoo ga+ sıfat |
Dersin kitabı |
12) |
Sebep bildirmeni ‘nin kullanımı; isteklerimizi dile getirme –nesne + ga+hoşii desu KANJİYE GİRİŞ |
Dersin kitabı |
13) |
Yapmak istediğimiz fiilleri bildirme –fiil + tai des 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
14) |
Minna no Nihongosayfa 112,113 işlenilen dilbilgisi konularının kısa tekrarı, alıştırmalar, dinleme, ezberleme ve okuma alıştırmaları 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
5 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
4 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |