TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0408 | Japon Dili ve Kültürüne Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o Bu seviyede öğrenci artık anlaşılması daha zor cümle kalıplarını anlayabilir. o Bu seviyede öğrenciler yazması daha zor kanji öğrenebilir. o Bir öğrenci akıcı konuşmaya yavaş yavaş başlayabilir. o Bu seviyede öğrenciler yazması daha zor kanji öğrenebilir |
Temel Japonca dilbilgisine giriş yapmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | JPN 101’de öğrenilenlerin, Katakana ve Hiragana’nın tekrarı, yazı, okuma, dinleme alıştırmaları | Dersin kitabı |
2) | Japoncada sıfat çeşitleri: NA ve İİ sıfatları | Dersin kitabı |
3) | Sıfatların değişik kullanımları ( isim+ na sıfatı / isim + ii sıfatı) | Dersin kitabı |
4) | Hoşlandığımız, sevdiğimiz şeyler hakkında konuşmak (isim +ga suki desu.) | Dersin kitabı |
5) | Sebep açıklama: cümle + te kara ya da isim + da kara Yazma ve dinleme alıştırmaları | Dersin kitabı |
6) | Canlılar ve cansızların var olduklarını bildirmeimas ve arimas (aru ve iru) fiileri | Dersin kitabı |
7) | Alışveriş Fiyat sorma ve söyleme saati söyleme, Japoncadaki sayma sistemlerine giriş. | Dersin kitabı |
8) | Japonca nesneleri sayarken kullanılan son ekler, alıştırmalar (mai,kai vs) | Dersin kitabı |
9) | Alışveriş: son ekleri kullanarak yazma ve dinleme alıştırmaları | Dersin kitabı |
10) | Sıfatların geçmiş zamanda kullanımları deşta,katta | Dersin kitabı |
11) | Sıfatlarda karşılaştırma yapmak –yori , içiban, no hoo ga+ sıfat | Dersin kitabı |
12) | Sebep bildirmeni ‘nin kullanımı; isteklerimizi dile getirme –nesne + ga+hoşii desu KANJİYE GİRİŞ | Dersin kitabı |
13) | Yapmak istediğimiz fiilleri bildirme –fiil + tai des 5 kanji tanıtımı | Dersin kitabı |
14) | Minna no Nihongosayfa 112,113 işlenilen dilbilgisi konularının kısa tekrarı, alıştırmalar, dinleme, ezberleme ve okuma alıştırmaları 5 kanji tanıtımı | Dersin kitabı |
15) | Final sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Minna No Nihongo 1Kaite oboeru 1Minna no NihongoListening CdsPractisingHiragana and Katakana |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |