Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma konuşmaları |
|
2) |
Konu: Ömür boyu öğrenme, Yardımcı fiil “können” / Konuşma: Almanca öğrenmek |
Schritte International 1 Ünite 7 |
3) |
Yardımcı fiil “wollen”, “haben” ile di’li geçmiş zaman |
Ünite 7 |
4) |
“sein” ile di’li geçmiş zaman; isim oluşturma, Konu: Meslek ve iş / Konuşma: Sıra dışı meslekler |
Schritte International 1 Ünite 7 / Schritte International 2, Ünite 8 |
5) |
hal edatı “als”; zaman belirten edatlar “vor”, “seit”; “sein” ve “haben” fiillerinin miş’li geçmiş zamanı/Quiz I |
Ünite 8 |
6) |
“für” edatı; aylar, Konu: Yabancı bir şehirde / Konuşma: Otel resepsiyonunda |
Ünite 8/9 |
7) |
Yardımcı fiil “müssen”; zamir “man”; emir kipi |
Ünite 9 |
8) |
Yardımcı fiil “dürfen” |
Ünite 9 |
9) |
Konu: Sağlık / Konuşma: Randevulaşma, İnsan vücüdu ve uzuvlar; iyelik zamirleri |
Ünite 10 |
10) |
Yardımcı fiil: “sollen” |
Ünite 10 |
11) |
Konu: Şehir gezintisi / Konuşma: Garda bilgi edinme, “mit” edatı |
Ünite 11 |
12) |
Değişken edatlar “an, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen” / Quiz II |
Ünite 11 |
13) |
yer belirten edatlar “zu, nach, bei, in” |
Ünite 11 |
14) |
Genel Tekrar |
Ünite 11 |
Ders Notları / Kitaplar: |
Schritte International 1 (Lektion 1, 2, 3, PONS, Wörterbuch4, 5, 6) Kursbuch und Arbeitsbuch, Hueber Verlag + CD, Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch,
Schritte International 1 (Lektion 1, 2, 3, 4, 5, 6) Kursbuch und Arbeitsbuch, Hueber Verlag + CD, PONS, Wörterbuch Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch, |
Diğer Kaynaklar: |
Übungsgrammatik für Anfänger, Renate Schritte Übungsgrammatik, S. Kalender/B. G. Schramm/F.Luscher, Hueber Verlag, Langenscheidt – Wörterbuch TürkischSpecht/B. Duckstein, Hueber Verlag, PONS Wörterbuch Englisch Deutsch / Deutsch –Deutsch / Deutsch – Türkisch, Englisch
Übungsgrammatik für Anfänger, Renate Luscher, Hueber Verlag, Schritte Übungsgrammatik, S. Kalender/B. G. Schramm/F. Specht/B. Duckstein, Hueber Verlag, Langenscheidt – Wörterbuch Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch, PONS Wörterbuch Englisch Deutsch / Deutsch – Englisch |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|