HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0403 Fransızca I Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Fransızca
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Fransızca temel düzeyinde dinleme, konuşma, okuma ve yazmanın eşliğinde yeterlilik geliştirmenize yardımcı olacaktır. Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Kendinizi tanıtabileceksiniz
2. İnsanları selamlayabileceksiniz
3. Alfabeyi öğrenmiş olacaksınız
4. Fransızca telaffuz ve aksanları öğreneceksiniz
5. Eril-dişil arasında ayrımı yapabileceksiniz
6. Çoğul yapabileceksiniz
7. Temel soru kalıpları öğreneceksiniz
8. Artikelleri öğreneceksiniz
9. Edatları öğreneceksiniz
10. Fiil çekimleri öğreneceksiniz (etre, avoir , aller +1.grup fiilleri)
11. Başka birini tanıtabileceksiniz
12. Kelime bilgisi geliştireceksiniz
(aile, meslek, milliyet, renkler, sıfatlar, giyim, yiyecek, içecek, hobi…)
13. Fransızca sayabileceksiniz (0-100)
14. Günleri, ayları, mevsimleri öğreneceksiniz
15. Kendiniz ve aileniz hakkında konuşabileceksiniz
16. Olumsuz cümle kurabileceksiniz
17. Hobi ya sevdiğiniz etkinlikleri hakkında konuşabileceksiniz


Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler Fransızca'da Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine geleceklerdir.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 0403 dersine giriş Alfabe,aksanlar,harf birleşimleri, telaffuz,selamlaşma,tanışma Vedalaşma. İsim kodlama Saluer, Se presenter,prendre conge Salut,bonjour,je m’appelle,au revoir,ça va
2) Unite 1.Ders 0. Fransızca sayılar 11-20, aile sözcükleri, nationalites, Etre, s’appeler , birleşimler (eau,ch,au,oi,ai)
3) Unite 1.Leçon1.Etre,avoir,s’appeler, Habiter. Zamirler, sayılar 20-30 cinsiyetler-masculin-feminin Quel age avez-vous? Avoir
4) Unite 1. Leçon 2.Artikeller le/la, meslekler,habiter fiili, nombres 30-40 en,au,a edatları, ülkeler Dinleme,okuma,konuşma Se presenter Devoir 4
5) Unite 1.Leçon 3. Aller ve avoir fiilleri,aitlik zamirleri, eril-dişil artikeller nombres 40-50 Un-une, Quel soru türleri Sayılar Devoir 4
6) Unite 1.Leçon 4-1.grup fiil çekimi şimdiki zamanda:chercher,parler,aimer,habiter Aktiviteler, hobiler, mail yazışması 50-60 Devoir 5
7) Unite 1 Leçon 4 .Haftanın günleri, aylar ve mevsimler, nombres 60-70 Konuşma, J’aime … Je n’aime pas …J’adore… Je deteste … Devoir 6
8) Ara Sınav Haftası
9) Aimer,adorer,detester.J’aime … je n’aime pas…iyecek-içecek; Saatleri.Quelle heure est-il? İl est … 70-80 Devoir 7
10) Unite 2.Leçon 5.İsimlerin çoğulu, artikiler çoğul, il y a,kıyafetler,yer edatları ve zarfları Qu’est-ce que…sorusu, Dinleme,konuşma 80-90 Devoir 8
11) Unite 2.Leçon 6.İsim,sıfat,yiyelik zamirlerin çoğulu,.Renkler, .Leçon 7.Alışveriş yapmak, işaret sıfatları dişil-eril-çoğul, kıyafetler,renkler,chercher 90-100 trouver fiilleri,Comment?Combien? soruları Devoir 9
12) Unite 2.Leçon 7.Okuma,dinleme, sorulara cevap verme, Fiyatı,rengi sorma, nesne tanımlama ve yeri sorma, zevkleri ifade e etme Devoir 10
13) Unite 2.Leçon Devam 7.Okuma,dinleme, sorulara cevap verme, Fiyatı,rengi sorma, nesne tanımlama ve yeri sorma, zevkleri ifade etme
14) FİNAL hazırlığı – alıştırmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Le nouveau TAXİ 1 (livre de l’étudiant)
Le matériel de l’enseignant (Hocanın ders materyalleri)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 15 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 1
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 1
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 1