REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0201 Şehir ve Kültür Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Kent ve Kültür dersinin amacı, öğrencilere çeşitli boyutlarıyla kenti okumayı, anlamayı ve analiz etmeyi öğretmektir. Ders kapsamında öncelikle kent ve kültür kavramları ve aralarındaki ilişki anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Genel bir kent kültürü bilgisine sahip olacaklar,
2. Kentlerin evrimi hakkında bilgi sahibi olacaklar,
3. Kentlerdeki farklı sosyal ve kültürel grupların kentsel mekâna etkilerini kıyaslayıp karşılaştırabilecekler,
4. Pek çok boyutuyla (sosyal, siyasi, tarihi, mimari vb.) günümüz kentlerini tartışabileceklerdir.


Dersin İçeriği

Kent ve kültür ilişkisinin tarihsel arka planı, günümüz kentlerinin dönüşüm ve değişiminde küreselleşmenin etkisi, marka kent oluşturma çabası, kültürel değerlerin korunması, sürdürülebilirlik kavramı, kamusal alanların önemi (meydanlar ve sokaklar), konut kültürünün kentlere mekansal ve sosyal yansımaları değerlendirilecektir. Öğrenci dönem sonunda kent ve kültür ilişkisini pek çok boyutuyla değerlendirebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi: Ders izlencesinin açıklanması, süreç hakkında bilgi verilmesi. Öğrenci çalışma konularının belirlenmesi
2) Kent Kavramı / Kent Kültürü Çalışma konuları listesi
3) Kentlerin Dönüşümü
4) Sanayi Sonrası Kent
5) Küresel Kent
6) Kamusal Alan
7) Kamusal Alan - Ara Sınav
8) Pandemi ve Kent
9) Sürdürülebilirlik
10) Konut Kültürü
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları Tüm öğrenci sunumlarının "itslearning"teki ilgili klasöre yüklenmesi
14) Dönem Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: • Thorns, David C. (2004), "Kentlerin Dönüşümü: Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam", Soyak Yayınları, İstanbul, Türkiye.
• Atanur, G. ve Yaman, M. (Editörler) (Eylül 2016), "Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu" Bildiri Kitabı, Bursa Kent Konseyi Bilimsel Yayınlar Dizisi-3, Bursa, Türkiye.
• Turgut Yıldız, H. ve Eyüce, A. (Derleyenler) (Aralık 2007), "Kent, Kültür ve Konut", IAPS-CSBE Network Kitap Serisi:7, Bahçeşehir Üniversitesi, Uğur Eğitim Pazarlama ve Yayıncılık A.Ş., İstanbul, Türkiye.
• Keyder, Ç. (Editör) (2006), "İstanbul: Küresel ile Yerel Arasında"Metis Yayınları, İstanbul, Türkiye.
• Bali, R. N. (2009), "Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar", İletişim Yayınları, İstanbul, Türkiye.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 1 30 30
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3