Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Barok’tan Klasizime geçiş, Sonat formu |
cd |
2) |
J. Haydn ve W. A. Mozart oda Müziği formu |
dvd |
3) |
W. A. Mozart – L. V. Beethoven |
cd dvd |
4) |
Romantik Devrin Genel Tanımı, F.Schubert Lied tanımı |
|
5) |
Alman romantikler R. Schumann, J.Brahms |
cd |
6) |
Fransız Romantikler C.Saint Saens, Cesar Frank, G.Bizet |
|
7) |
Polonyalı Romantik F. Chopin, Polonez, Vals, Mazurka tanımı |
Notaların incelenmesi |
8) |
Macar Romantik F. Lizst Rapsodi tanımı |
cd |
9) |
Rus Romantikler P.İ Tchaykovsky, S.Rachmaninov |
|
10) |
Nordik Romantikler E. Greig , J. Sibelius |
|
11) |
İtalyan Operası G. Rossini, G. Puccini, G. Verdi |
cd , dvd |
12) |
19.YY sonu ve 20.YYın ilk yarısı muzik dünyası C.Debussy, M.Ravel, Carl Orff |
cd |
13) |
Rusya’da S.Prokofiev, I. Stravinsky, D.Shostakovich, Borodin |
dvd |
14) |
Türkiye’de Müzik ve Genel Tekrar |
cd |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |