Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci;
1- Değişik ve yenilikçi tiyatro türlerini ve çağdaş tiyatro algısını tanır, kavrar ve değerlendirir.
2- Edebi metinleri değerlendirme, analiz etme, sentezleme ve yorumlama yeteneğini geliştirir, eleştirsel düşünme ve yazma kabileyeti kazanır.
3- Anafikir, konu, tema, olay örgüsü ve edebi karakter gibi temel tiyatro yazımı kavramlarını tanır, kavrar ve uygulmaya geçirir.
4- Seçilen oyunların, yazarlarını biografilerini, dönemlerini inceler, tarihsel, kültürel ve içeriksel bağlantılarını kurar, günümüzle karşılaştırır ve tartışır.
5- Bir edebi metni farklı bakış açılarıyla değerlendirmeyi öğrenir, değerlendirir ve tartışır.
6- Edebi metinleri evrensel kuramlarla bağdaştırır, yorum yapma , sentezleme ve yorumlama becerilerini geliştirir
7-Tiyatro sanatının işlevini, eğitim, eğlence ve aydınlanma( toplumsal gelişim) alanlarında , dramatik yapı ve tiyatral eleştiri yoluyla analiz eder , tartışır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
Tiyatro , Senaryo nedir? Senaryo ve roman incelenmesi.
- Çehov kısa oyunlar, küçük prens.
|
2) |
Tiyatronun İşlevi ve Tiyatro Terimleri |
Tartışma: Sanat/Tiyatro lüks müdür ihtiyaç mıdır? |
3) |
Oyunlara eleştirsel bakış |
Tiyatro Eleştirileri okuma. |
4) |
Metin/Oyun Analiz Metodları
|
Avangard Tiyatro kısa oyunlar
Peter Bürger ve Cristopher Inn
|
5) |
Edebi Tahlil |
Tür, Tarz, Anafikir, Fabel, Tema, Olay Örgüsü, dramatik yapı. |
6) |
Oyun okuma ve tartışma |
Suskun Saat – Serkan Üstüner |
7) |
Abüsrd Tiyatro |
Samuel Beckett, Eugune Ionesco |
8) |
Dramaturjiye giriş |
Hülya Nutku’ “ Dramaturji Sahne Bilimi” |
9) |
Oyun Okuma / Analiz ve Tartışma
Grotowoski Metodu |
Thomas Richards- Grotowski Tekniği
|
10) |
Suratına (in yer face) Tiyatro ve İngiltere |
Royal Court: Anthony Neilson, Joe Penhall, Sarah Kane. |
11) |
Oyun Okuma / Yorumla ve Münazara |
Sarah Kane – Havaya Uçurulmuş |
12) |
Oyun Seyretme , Analiz etme ve Tartışma |
Philip Ridley, Martin McDonagh or Mark Ravenhill. |
13) |
Münazara / Beyin Fırtınası
Tiyatroda Şiddet
|
Ders dönemi içinde seçilen bir oyun üzerine tartışma. |
14) |
Oyun Analizi ve Tartışma / Eleştiri Yazma |
Seçilen çağdaş bir tiyatro oyunu izlenecektir. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|