Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci;
1- Değişik ve yenilikçi tiyatro türlerini ve çağdaş tiyatro algısını tanır, kavrar ve değerlendirir.
2- Edebi metinleri değerlendirme, analiz etme, sentezleme ve yorumlama yeteneğini geliştirir, eleştirsel düşünme ve yazma kabileyeti kazanır.
3- Anafikir, konu, tema, olay örgüsü ve edebi karakter gibi temel tiyatro yazımı kavramlarını tanır, kavrar ve uygulmaya geçirir.
4- Seçilen oyunların, yazarlarını biografilerini, dönemlerini inceler, tarihsel, kültürel ve içeriksel bağlantılarını kurar, günümüzle karşılaştırır ve tartışır.
5- Bir edebi metni farklı bakış açılarıyla değerlendirmeyi öğrenir, değerlendirir ve tartışır.
6- Edebi metinleri evrensel kuramlarla bağdaştırır, yorum yapma , sentezleme ve yorumlama becerilerini geliştirir
7-Tiyatro sanatının işlevini, eğitim, eğlence ve aydınlanma( toplumsal gelişim) alanlarında , dramatik yapı ve tiyatral eleştiri yoluyla analiz eder , tartışır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
Tiyatro , Senaryo nedir? Senaryo ve roman incelenmesi.
- Çehov kısa oyunlar, küçük prens.
|
2) |
Tiyatronun İşlevi ve Tiyatro Terimleri |
Tartışma: Sanat/Tiyatro lüks müdür ihtiyaç mıdır? |
3) |
Oyunlara eleştirsel bakış |
Tiyatro Eleştirileri okuma. |
4) |
Metin/Oyun Analiz Metodları
|
Avangard Tiyatro kısa oyunlar
Peter Bürger ve Cristopher Inn
|
5) |
Edebi Tahlil |
Tür, Tarz, Anafikir, Fabel, Tema, Olay Örgüsü, dramatik yapı. |
6) |
Oyun okuma ve tartışma |
Suskun Saat – Serkan Üstüner |
7) |
Abüsrd Tiyatro |
Samuel Beckett, Eugune Ionesco |
8) |
Dramaturjiye giriş |
Hülya Nutku’ “ Dramaturji Sahne Bilimi” |
9) |
Oyun Okuma / Analiz ve Tartışma
Grotowoski Metodu |
Thomas Richards- Grotowski Tekniği
|
10) |
Suratına (in yer face) Tiyatro ve İngiltere |
Royal Court: Anthony Neilson, Joe Penhall, Sarah Kane. |
11) |
Oyun Okuma / Yorumla ve Münazara |
Sarah Kane – Havaya Uçurulmuş |
12) |
Oyun Seyretme , Analiz etme ve Tartışma |
Philip Ridley, Martin McDonagh or Mark Ravenhill. |
13) |
Münazara / Beyin Fırtınası
Tiyatroda Şiddet
|
Ders dönemi içinde seçilen bir oyun üzerine tartışma. |
14) |
Oyun Analizi ve Tartışma / Eleştiri Yazma |
Seçilen çağdaş bir tiyatro oyunu izlenecektir. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|