Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci;
1- Değişik ve yenilikçi tiyatro türlerini ve çağdaş tiyatro algısını tanır, kavrar ve değerlendirir.
2- Edebi metinleri değerlendirme, analiz etme, sentezleme ve yorumlama yeteneğini geliştirir, eleştirsel düşünme ve yazma kabileyeti kazanır.
3- Anafikir, konu, tema, olay örgüsü ve edebi karakter gibi temel tiyatro yazımı kavramlarını tanır, kavrar ve uygulmaya geçirir.
4- Seçilen oyunların, yazarlarını biografilerini, dönemlerini inceler, tarihsel, kültürel ve içeriksel bağlantılarını kurar, günümüzle karşılaştırır ve tartışır.
5- Bir edebi metni farklı bakış açılarıyla değerlendirmeyi öğrenir, değerlendirir ve tartışır.
6- Edebi metinleri evrensel kuramlarla bağdaştırır, yorum yapma , sentezleme ve yorumlama becerilerini geliştirir
7-Tiyatro sanatının işlevini, eğitim, eğlence ve aydınlanma( toplumsal gelişim) alanlarında , dramatik yapı ve tiyatral eleştiri yoluyla analiz eder , tartışır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
Tiyatro , Senaryo nedir? Senaryo ve roman incelenmesi.
- Çehov kısa oyunlar, küçük prens.
|
2) |
Tiyatronun İşlevi ve Tiyatro Terimleri |
Tartışma: Sanat/Tiyatro lüks müdür ihtiyaç mıdır? |
3) |
Oyunlara eleştirsel bakış |
Tiyatro Eleştirileri okuma. |
4) |
Metin/Oyun Analiz Metodları
|
Avangard Tiyatro kısa oyunlar
Peter Bürger ve Cristopher Inn
|
5) |
Edebi Tahlil |
Tür, Tarz, Anafikir, Fabel, Tema, Olay Örgüsü, dramatik yapı. |
6) |
Oyun okuma ve tartışma |
Suskun Saat – Serkan Üstüner |
7) |
Abüsrd Tiyatro |
Samuel Beckett, Eugune Ionesco |
8) |
Dramaturjiye giriş |
Hülya Nutku’ “ Dramaturji Sahne Bilimi” |
9) |
Oyun Okuma / Analiz ve Tartışma
Grotowoski Metodu |
Thomas Richards- Grotowski Tekniği
|
10) |
Suratına (in yer face) Tiyatro ve İngiltere |
Royal Court: Anthony Neilson, Joe Penhall, Sarah Kane. |
11) |
Oyun Okuma / Yorumla ve Münazara |
Sarah Kane – Havaya Uçurulmuş |
12) |
Oyun Seyretme , Analiz etme ve Tartışma |
Philip Ridley, Martin McDonagh or Mark Ravenhill. |
13) |
Münazara / Beyin Fırtınası
Tiyatroda Şiddet
|
Ders dönemi içinde seçilen bir oyun üzerine tartışma. |
14) |
Oyun Analizi ve Tartışma / Eleştiri Yazma |
Seçilen çağdaş bir tiyatro oyunu izlenecektir. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |