Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel giriş
Rönesans, reform gibi kavramlar... |
|
2) |
16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth |
|
3) |
Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış |
|
4) |
Shakespeare’in tragedyaları.
Önemli tiradlar incenecektir. |
|
5) |
Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak |
Okuma - Hamlet |
6) |
Hamlet Filmler’den kesitler
Laurence Olivier’in 1948 versiyonu
Kenneth Branagh’nın 1997
|
|
7) |
Shakespere’in soneleri
Çeviri 130. ve 18. soneler |
|
8) |
Tekrar |
|
9) |
İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı |
|
10) |
Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) |
Okuma |
11) |
Seçilmiş olan tragedyaya devam. |
|
12) |
Shakespeare’in komedileri
Görünenler ile gerçekler
Bir Yaz Gecesi Rüyası
|
Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) |
Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... |
|
14) |
Shakespeare’in soytarıları:
Soytarıların bilgeliği |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |