Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel giriş
Rönesans, reform gibi kavramlar... |
|
2) |
16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth |
|
3) |
Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış |
|
4) |
Shakespeare’in tragedyaları.
Önemli tiradlar incenecektir. |
|
5) |
Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak |
Okuma - Hamlet |
6) |
Hamlet Filmler’den kesitler
Laurence Olivier’in 1948 versiyonu
Kenneth Branagh’nın 1997
|
|
7) |
Shakespere’in soneleri
Çeviri 130. ve 18. soneler |
|
8) |
Tekrar |
|
9) |
İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı |
|
10) |
Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) |
Okuma |
11) |
Seçilmiş olan tragedyaya devam. |
|
12) |
Shakespeare’in komedileri
Görünenler ile gerçekler
Bir Yaz Gecesi Rüyası
|
Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) |
Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... |
|
14) |
Shakespeare’in soytarıları:
Soytarıların bilgeliği |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
XXX |
|
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|