Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel giriş
Rönesans, reform gibi kavramlar... |
|
2) |
16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth |
|
3) |
Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış |
|
4) |
Shakespeare’in tragedyaları.
Önemli tiradlar incenecektir. |
|
5) |
Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak |
Okuma - Hamlet |
6) |
Hamlet Filmler’den kesitler
Laurence Olivier’in 1948 versiyonu
Kenneth Branagh’nın 1997
|
|
7) |
Shakespere’in soneleri
Çeviri 130. ve 18. soneler |
|
8) |
Tekrar |
|
9) |
İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı |
|
10) |
Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) |
Okuma |
11) |
Seçilmiş olan tragedyaya devam. |
|
12) |
Shakespeare’in komedileri
Görünenler ile gerçekler
Bir Yaz Gecesi Rüyası
|
Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) |
Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... |
|
14) |
Shakespeare’in soytarıları:
Soytarıların bilgeliği |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|