Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel giriş
Rönesans, reform gibi kavramlar... |
|
2) |
16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth |
|
3) |
Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış |
|
4) |
Shakespeare’in tragedyaları.
Önemli tiradlar incenecektir. |
|
5) |
Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak |
Okuma - Hamlet |
6) |
Hamlet Filmler’den kesitler
Laurence Olivier’in 1948 versiyonu
Kenneth Branagh’nın 1997
|
|
7) |
Shakespere’in soneleri
Çeviri 130. ve 18. soneler |
|
8) |
Tekrar |
|
9) |
İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı |
|
10) |
Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) |
Okuma |
11) |
Seçilmiş olan tragedyaya devam. |
|
12) |
Shakespeare’in komedileri
Görünenler ile gerçekler
Bir Yaz Gecesi Rüyası
|
Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) |
Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... |
|
14) |
Shakespeare’in soytarıları:
Soytarıların bilgeliği |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
2 |
2) |
Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak |
1 |
3) |
Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak |
1 |
4) |
Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak |
1 |
5) |
Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek |
1 |
6) |
Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek |
1 |
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek |
3 |
8) |
Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek |
2 |
9) |
Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek |
1 |
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak |
3 |
12) |
İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak |
3 |