DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0115 | Sanat Tarihine Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BANU BİLGİCİOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Ders, disiplinlerarası bir kapsam ile, farklı kronolojik ve coğrafi ortamlardaki kültürel izlenimlerini sanat aracılığıyla anlamayı sağlar. Bu ders, Batılı ve Batılı olmayan kültürlerin mimari, heykel ve resim ile ilgili temel kavramları üzerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •Sanat tarihi ve bir sanat eserinin üretimi üzerine bir bakış açısı geliştirmek •Sanatın evrensel ve kültürlerarası boyutlarına yönelik görsel bir duyarlılık geliştirmek •Sanat akımlarını, sanatçıları ve eserlerini örneklemek •Sanat terminolojisini ve estetik kavramlarını tanımlamak ve kullanmak •Sanattaki güncel konuları, değişimleri ve akımları karşılaştırmak •Sanatla ilgili düşünceleri görsel, sözlü ve yazılı bir biçimde sunmak •Bir sanat eserinin kompozisyonu, konusu ve anlatımı üzerine yorum yapmak |
Sanat nedir, sanatçı kimdir ? & Antik Sanat ve Arkeoloji, Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), Ortaçağ Sanatı, Rönesans Sanatından Modern Sanat Akımlarına. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sanat Nedir? Sanatçı Kimdir? | WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985 |
2) | Antik Sanat ve Arkeoloji | Gombrich Sanatın Öyküsü, Bölüm 1 |
3) | Mısır Sanatı Piramitler, Resim ve Heykel | FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 2 |
4) | Antik Yunan Mimarisi | FREEMAN, Charles, Mısır, Yunan ve Roma: Akdeniz Uygarlıkları, Çev. Kemal Angı, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002 GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4 |
5) | Antik Yunan Resim ve Heykel | CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002 FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4 |
6) | Roma Sanatı&Mimarisi ve Şehirler | WHEELER, Mortimer, Roma Sanatı ve Mimarlığı, Homer Kitabevi, İstanbul, 2005 GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6 |
7) | İstanbul Arkeoloji Müzesi’ne ziyaret | |
8) | Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), | GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 7 ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984 FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993 |
9) | Hristiyanlık ve Erken Hristiyan Sanatı (Bizans Dönemi) | Rodlay, L., Byzantine Art and Archeology GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6 |
10) | Ortaçağ Sanatları (erken Avrupa şehirleri, katedraller ve küçük el sanatları ) | DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998. PRIENE, Ortaçağ’da Kentler GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 9-10 |
11) | Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Italya’da) | MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970. ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London. BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13 |
12) | Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Kuzey Avrupa’da) | BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 14/17 |
13) | Barok Sanatı | GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 19-20 |
14) | Sanatta Akımlar | LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | GOMBRICH, E.H., The Story of Art, Phaidon BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I. CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit HARTT, Friedrich. Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, Fourth Edition. LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul. MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970. ACKERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge, Ma BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London. BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998. PRIENE, Ortaçağ’da Kentler RODLAY, L., Byzantine Art and Archeology CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002 FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985 ROWLAND, B., The Art and Architecture of India,Buddhist-Hindu-Jain,Penguin Books,1984 FISCHER, R.E., Buddhist Art and Architecture,Thames and Hudson,Londra 1993 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |