Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarih Öncesi Sanat ve Din |
ROSENBERG, Donna, Dünya Mitolojisi, İmge Kitabevi, 1998 |
2) |
Antik Mısır Mitolojisi ve Din |
SEYİDOĞLU, Bilge, Mitoloji Metinler-Tahliller, Kayseri 1995 |
3) |
Yunan Mitolojisi ve Sanat |
HAMILTON, Edith, Mitologya,
ERHAT, Azra, Mitoloji Sözlüğü
|
4) |
Antik Yunan Sanatı-Heykel ve Resim |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
5) |
Ziyaret :Istanbul Arkeoloji Müzesi |
|
6) |
Asya Sanatı ve Budizm |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
7) |
Hristiyanlık ve Hristiyan Sanatı |
DEİCHMANN, F.W., Frühchristliche Kirchen in Rom, Basel 1948 Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 2000. |
8) |
Erken Hristiyanlık- Bizans Sanatı |
D.TALBOT Rice, The Byzantines (Ancient Peoples and Places), London 1962
JENSEN, Robin Margaret,Understanding Early Christian Art, 2000
|
9) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Ortaçağ |
BORCHGRAVE Helen de, A Journey into Christian Art, 2000. |
10) |
Ziyaret: Khora Monestry-Kariye Müzesi |
|
11) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Rönesans |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
|
12) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Barok |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12
|
13) |
İslam Felsefesi- Sanat&Mimarlık (Erken ve Ortaçağ) |
GRABAR, O.,İslam Sanatının Oluşumu, İstanbul,1988 YETKİN,
ÇORUHLU, Y.,Türk İslam Sanatının ABC’si,Kabalcı Yayınevi,İstanbul, 2000
|
14) |
Osmanlı Sanatı ve Mimarlığı |
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I.
CÖMERT, B., Mitoloji ve İkonografi, Ankara 1999.
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |