Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarih Öncesi Sanat ve Din |
ROSENBERG, Donna, Dünya Mitolojisi, İmge Kitabevi, 1998 |
2) |
Antik Mısır Mitolojisi ve Din |
SEYİDOĞLU, Bilge, Mitoloji Metinler-Tahliller, Kayseri 1995 |
3) |
Yunan Mitolojisi ve Sanat |
HAMILTON, Edith, Mitologya,
ERHAT, Azra, Mitoloji Sözlüğü
|
4) |
Antik Yunan Sanatı-Heykel ve Resim |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
5) |
Ziyaret :Istanbul Arkeoloji Müzesi |
|
6) |
Asya Sanatı ve Budizm |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
7) |
Hristiyanlık ve Hristiyan Sanatı |
DEİCHMANN, F.W., Frühchristliche Kirchen in Rom, Basel 1948 Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 2000. |
8) |
Erken Hristiyanlık- Bizans Sanatı |
D.TALBOT Rice, The Byzantines (Ancient Peoples and Places), London 1962
JENSEN, Robin Margaret,Understanding Early Christian Art, 2000
|
9) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Ortaçağ |
BORCHGRAVE Helen de, A Journey into Christian Art, 2000. |
10) |
Ziyaret: Khora Monestry-Kariye Müzesi |
|
11) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Rönesans |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
|
12) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Barok |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12
|
13) |
İslam Felsefesi- Sanat&Mimarlık (Erken ve Ortaçağ) |
GRABAR, O.,İslam Sanatının Oluşumu, İstanbul,1988 YETKİN,
ÇORUHLU, Y.,Türk İslam Sanatının ABC’si,Kabalcı Yayınevi,İstanbul, 2000
|
14) |
Osmanlı Sanatı ve Mimarlığı |
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I.
CÖMERT, B., Mitoloji ve İkonografi, Ankara 1999.
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
|
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
|
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
|
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
|
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
|
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
|
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
|
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
|