Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hafıza İlişkilendirme Tekniği |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
2) |
Vizyon Yazma – Gelişim Döngüsü – İş İlişkilerinde Uyum Sağlama |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
3) |
İsim Hatırlama Tekniği (pegging) – İlişkileri Derinleştirmek |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
4) |
Yaşamda İz Bırakan Olaylar Sunum – İnteraktif İletişim - Dinleme |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
5) |
İçgörü (değerler) |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
6) |
Etkili Sunumlar Nasıl Olmalı? |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
7) |
Güvenirliği Artırmak – Karmaşık Bilginin Sunumu – Görsellerin Hazırlığı |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
8) |
Gönüllü İşbirliği Sağlamak |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
9) |
Günümüz İş Dünyası Gerçeği |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
10) |
Zaman Yönetimi |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
11) |
Takdir – Geribildirim Verme ve Alma |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
12) |
Vizyon Üzerinde Çalışma |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
13) |
Esneklik |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
14) |
İkna Etme Sanatı |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |