AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3422 | Latin Amerika Siyaseti | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, Latin Amerika ülkelerinin iç dinamiklerini ve uluslararası sistemden nasıl etkilendiklerini tarihsel süreç içinde inceler. İlgili ülkelerin siyaseti ve ekonomisi, gerek teorik gerekse vaka analizleri çerçevesinde, münferit ve kolektif olarak ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Latin Amerika bölgesinin gelişimindeki tarihsel ve güncel trendleri tanımlar; 2. Bölgesel süreklilik ve dönüşümü etkileyen iç ve dış faktörleri kavrar; 3. Bölgesel ülkelerin siyaset çıktılarını değerlendirir; 4. Bölgenin muhtemel geleceğini tartışır; 5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir. |
Latin Amerika’nın dünya tarihindeki yeri ve önemi; Latin Amerika’da demokrasi, yönetişim ve devlet: Başarı ve başarısızlıklar; Güney Koni ülkeleri (I): Arjantin ve Şili; Güney Koni ülkeleri (II): Paraguay ve Uruguay; Brezilya; And Ülkeleri: Bolivya, Ekvator ve Peru; Kuzey sahili: Kolombiya ve Venezuela; Orta Amerika (I): Kosta Rika, Nikaragua, ve Panama; Orta Amerika (II): Kuzey Üçgeni ülkeleri El Salvador, Guatemala, ve Honduras; Karayipler: Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Haiti; Meksika |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve temel kavramların tanıtımı | Wiarda/Kline: Chapter 1 |
2) | Latin Amerika’nın dünya tarihindeki yeri ve önemi | Wiarda/Kline: Chapters 2 & 3 |
3) | Latin Amerika’da demokrasi, yönetişim ve devlet: Başarı ve başarısızlıklar | Wiarda/Kline: Chapters 4 & 5 |
4) | Güney Koni ülkeleri (I): Arjantin ve Şili | Wiarda/Kline: Chapters 6 & 8 |
5) | Güney Koni ülkeleri (II): Paraguay ve Uruguay | Wiarda/Kline: Chapters 12 & 13 |
6) | Brezilya | Wiarda/Kline: Chapter 7 |
7) | Ara Sınav | |
8) | And Ülkeleri: Bolivya, Ekvator ve Peru | Wiarda/Kine: Chapters 10, 14 & 15 |
9) | Kuzey sahili: Kolombiya ve Venezuela | Wiarda/Kline: Chapters 9 & 11 |
10) | Orta Amerika (I): Kosta Rika, Nikaragua, ve Panama | Wiarda/Kline: Chapters 18, 19 & 23 |
11) | Orta Amerika (II): Kuzey Üçgeni ülkeleri El Salvador, Guatemala, ve Honduras | Wiarda/Kline: Chapters 20, 21 & 22 |
12) | Karayipler: Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Haiti | Wiarda/Kline: Chapters 17, 24 & 25 |
13) | Meksika | Wiarda/Kline: Chapter 16 |
14) | Değerlendirme | Wiarda/Kline: Chapter 26 |
Ders Notları / Kitaplar: | "Latin American Politics and Development, 8th edition," Howard J. Wiarda and Harvey F. Kline, editors (2014: Westview Press). It is available as an ebook via the Bahçeşehir University Library system. |
Diğer Kaynaklar: | Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning. On occasion, guest lecturers will also be making presentations to the class, and these presentations will also be recorded for viewing via ItsLearning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 63 |
Ödevler | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |