Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri |
• Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3.
|
3) |
Eichmann Davası ile İlgili Konular |
• Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20
|
4) |
Kötülüğün Sıradanlığı I
|
• Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252 |
5) |
Kötülüğün Sıradanlığı II |
• “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta |
6) |
Arasınav
|
|
7) |
Totaliteryenliği Anlamak
|
• The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302
|
8) |
Totaliterlik: Araçları ve Metotları
|
• The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479
|
9) |
İnsanlık Durumu
|
• Between Past and Future: Preface, pp.3-15
• The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58
• Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4.
|
10) |
Ara Sınav - 2 |
|
11) |
Modernite Problemi
|
• The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294-
|
12) |
Devrim
|
• On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132.
|
13) |
Gerçek ve Post-gerçek
|
• “Truth and Politics”
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. |
|
5) |
Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Etkin ve verimli yönetme becerisi. |
|