Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri |
• Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3.
|
3) |
Eichmann Davası ile İlgili Konular |
• Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20
|
4) |
Kötülüğün Sıradanlığı I
|
• Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252 |
5) |
Kötülüğün Sıradanlığı II |
• “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta |
6) |
Arasınav
|
|
7) |
Totaliteryenliği Anlamak
|
• The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302
|
8) |
Totaliterlik: Araçları ve Metotları
|
• The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479
|
9) |
İnsanlık Durumu
|
• Between Past and Future: Preface, pp.3-15
• The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58
• Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4.
|
10) |
Ara Sınav - 2 |
|
11) |
Modernite Problemi
|
• The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294-
|
12) |
Devrim
|
• On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132.
|
13) |
Gerçek ve Post-gerçek
|
• “Truth and Politics”
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |