LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4723 | Toplum Bilimleri Felsefesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, 20. Yüzyılın en önemli düşünürlerinden Hannah Arendt ve onun siyaset felsefesi üzerine yapılandırılmıştır. Arendt’in Batı felsefesine yönelik eleştirilerini anlamlandırırken, tarihin insan özgürlüğünün gerçekleşmesinde gelişimsel bir süreç olduğunu değerlendirir. Dersin ana temaları totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, devrimler, sorumluluk ve muhakemedir. Ders Arendt hakkında bir girizgah sunduktan sonar çalışmalarını 20. Yüzyılın daha geniş entelektüel hayatı bağlamında yorumlar ve günümüzdeki önemini vurgular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Hannah Arendt’in siyaset teorisinin temel kavramlarına yaklaşımlarını tanımlar; II. Çalışmalarının izlediği seyri eleştirel açıdan inceler; III. Çalışmalarını 20. Yüzyılın entelektüel hayatı bağlamında tartışır; IV. Arendt’in eserlerinin güncel önemini değerlendirir. |
Totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, güç ve özgürlük, devrimler, sorumluluk ve muhakeme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri | • Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3. |
3) | Eichmann Davası ile İlgili Konular | • Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20 |
4) | Kötülüğün Sıradanlığı I | • Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252 |
5) | Kötülüğün Sıradanlığı II | • “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta |
6) | Arasınav | |
7) | Totaliteryenliği Anlamak | • The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302 |
8) | Totaliterlik: Araçları ve Metotları | • The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479 |
9) | İnsanlık Durumu | • Between Past and Future: Preface, pp.3-15 • The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58 • Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4. |
10) | Ara Sınav - 2 | |
11) | Modernite Problemi | • The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294- |
12) | Devrim | • On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132. |
13) | Gerçek ve Post-gerçek | • “Truth and Politics” |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Arendt, Eichmann in Jerusalem Arendt, The Human Condition Arendt, On Revolution Arendt, The origins of Totalitarianism |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 102 |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 147.5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |