REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4721 ABD Dış Politikası Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Ders öğrencilere Amerikan dış politikasının tarihi gelişimini, geleneklerini ve kurumlarını teorik ve tarihsel zeminde tanıtarak Amerikan dış politikasında güncel konu ve sorunları kavratmayı amaçlar. ABD dış politikasının başarı ve hezimetlerini karşılaştırmalı olarak inceleyen ders, politikada süreklilik ve değişim gösteren öncelikler özelinden gelecek projeksiyonlarına zemin hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

I. Amerikan dış politkasını açıklar;
II. Amerikan dış politikasının önemli aktörlerini tanımlar;
III. Amerikan dış politikasında süreklilik ve dönüşümü tartışır;
IV. Amerikan dış politikasının temel ilke ve kurumlarının evrimini belirtir;
V. Dış politika yapım sürecine etki eden ulusal ve ulusal faktörleri ayırt eder;
VI. Amerikan dış politikasını çok boyutlu olarak değerlendirir.

Dersin İçeriği

Amerika’nın Kuruluşu; Kongre; Başkanlık; Çıkar Grupları ve Lobiler; Dış Politika Yapım Süreci; Amerikan Dış Politikası ve Temelleri; Amerika'nın Kuruluşu'ndan II. Dünya Savaşı'na Kadar Amerikan Dış Politikası: Tek Taraflılıktan Çok Taraflılığa; Soğuk Savaş Sürecine Kadar ABD Dış Politikası; Soğuk Savaş Sürecinde ABD Dış Politikası; 11 Eylül Sonrası ABD Dış Politikası; Ulusal Güvenlik ve Savunma Politikaları; Ortadoğu'da ABD Dış Politikası; ABD-Türkiye İlişkileri; ABD Dış Politikası'nın Geleceği ve Ulusaşırı Politik Meseleler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Amerika’nın Kuruluşu Ön Okuma
2) Kongre Ön Okuma
3) Başkanlık Ön Okuma
4) Çıkar Grupları ve Lobiler Ön Okuma
5) Dış Politika Yapım Süreci Ön Okuma
6) Amerikan Dış Politikası ve Çıkışı Ön Okuma
7) Amerika'nın Kuruluşun'dan II. Dünya Savaşı'na Kadar Amerikan Dış Politikası: Tek Taraflılıktan Çok Taraflılığa Ön Okuma
8) Soğuk Savaş Sürecine Kadar ABD Dış Politikası Ön Okuma
9) Soğuk Savaş Sürecinde ABD Dış Politikası Ön Okuma
10) 11 Eylül Sonrası ABD Dış Politikası Ön Okuma
11) Ulusal Güvenlik ve Savunma Politikaları Ön Okuma
12) Ortadoğu'da ABD Dış Politikası Ön Okuma
13) ABD-Türkiye İlişkileri Ön Okuma
14) ABD Dış Politikası'nın Geleceği ve Ulusaşırı Politik Meseleler Ön Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - R. A. Heineman, S.A. Peterson, T. A. Rasmussen, American Government, 2nd Edition, 1995, Chapter 2: The Founding Fathers, pp.19-45.
- A. Gitelson, M.J. Dubnick, R.Dudley, American Government, 7th Edition, 2004, Chapter 2: Constitutional Foundations, pp.24-61.
- Karen O’Connor, Larry J. Sabato, American Government: Roots and Reform, 2009 Edition, Longman, New York 2009, Chapter 7: Congress, pp. 234-271
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 5: Congress Beyond the ‘Water’s Edge’, pp.128-161.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 8: Congressional prerogatives and the making of foreign policy, pp.307-357.
- Karen O’Connor, Larry J. Sabato, American Government: Roots and Reform, 2009 Edition, Longman, New York 2009, Chapter 8: The Presidency, pp. 272-305
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 4: Presidential Power, pp.98-127.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 7: The president and the making of foreign policy, pp.251-305.
- Karen O’Connor, Larry J. Sabato, American Government: Roots and Reform, 2009 Edition, Longman, New York 2009, Chapter 16: Interest Groups, pp.566-595
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 9: Social Movements and Interest Groups, pp.255-290.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 1: Setting the stage for understanding U.S. foreign policy, pp.1-29.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 1: Theories of US foreign relations, Chapter 2: American Exceptionalism, pp.1-42.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power, Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 3:Dynamics of Decision Making, pp.64-97.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 3: The rise to world power, 1776-1945, pp.45-62.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 1: America’s traditions in foreign policy, pp.5-33.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (Economic and Territorial Expansion), pp.26-34.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 1: America’s traditions in foreign policy, pp.12-17.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 2: Unilateralism to Engagement: The Founding to the end of World War I, pp.31-56.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (Fighting Two World Wars), pp.34-37
- Steven H. Hook, John Spanier, American Foreign Policy since World War II, CQ Press, Washington D.C., 2010, Chapters 2-3, pp.21-72.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 2: America’s global involvement and the emergence of the Cold War, pp.35-67.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 4: American Foreign Policy during the Cold War,, pp.63-87.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 4: The Cold War, pp.77-113.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (Global Premacy at the Cold War), pp.39-51.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 5: Beyond The Cold War: Reagan Through Clinton, pp.115-137.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (New Challenges after the Cold War), pp. 51-61.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 5: Foreign Policy after the Cold War: The Bush and Clinton Administrations, pp.153-199.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 6: September 11 and After, pp.139-165.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 6: American foreign policy after September 11: The George W. Bush Administration, pp.201-249.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power, Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 10:National Security and Defense Policy, pp. 291-328.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 10: The Military and Intelligence Bureaucracies: Pervasive or Accountable?, pp.411-472
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 11: U.S. foreign policy in the Middle East,, pp.213-235.
- Steven H. Hook, John Spanier, American Foreign Policy since World War II, CQ Press, Washington D.C., 2010, Chapter 9, pp.212-221.
- Nasah Uslu, The Turkish-American Relationship: Between 1947-2003 The History of a Distinctive Alliance, Nova Science Publishers, Inc., New York, 2003, Chapters: 2,4,5,6,7,8,10,11.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power, Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 12: Transnational Policy Problems, pp. 364-399.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 22: The future of U.S. foreign policy, pp.433-450.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 102
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2