POL4858 Comparative Foreign PolicyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4858 Karşılaştırmalı Dış Politika Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, dünyanın farklı bölgelerindeki devletlerin dış politikaları ve yapım süreçlerinin tarihsel bir analizini sunmaktadır. Ders, özellikle Soğuk Savaş sonrasına dair spesifik vaka analizleri ile ulusal önceliklerin ve ideolojik bağlılıkların değerlendirilmesine ışık tutmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. Karşılaştırmalı Siyaset ve Karşılaştırmalı Dış Politika disiplinlerini birbirinden ayırt eder;
2. Öne çıkan devletlerin dış politika aktör, süreç ve önceliklerini tanımlar;
3. Güncel dış politika hedefleri ve uygulamalarının ardındaki tarihsel süreklilik ve dönüşümü takip edebilir;
4. Öne çıkan devletlerin dış politika tercihlerinin etkinliğini değerlendirebilir;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı Dış Politika’ya giriş; Amerika Birleşik Devletleri; Birleşik Krallık; Fransa; Almanya; Avrupa Birliği; Rusya; Çin; Japonya; Hindistan; İran; Brezilya

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ • Jeffrey S. Lantis and Ryan Beasley, “Comparative Foreign Policy Analysis”, 2017.
2) ABD • K. J. Holsti, “Exceptionalism in American Foreign Policy", 2010. • Michael W. Fowler, “A Brief Survey of Democracy Promotion in US Foreign Policy”, 2015. • Louis Fischer, “Presidential Wars", 2018. • Matteo Dian, “Conclusions: US Foreign Policy under Trump, Years of Upheaval”, 2018.    https://www.youtube.com/watch?v=6f4kbQIQe44 (What the U.S. coronavirus response says about American exceptionalism) https://www.youtube.com/watch?v=FOjYbXxPffc (3 Takeaways from Biden's Foreign Policy Speech) https://www.youtube.com/watch?v=e4FZFlVixFI (What the Afghanistan crisis means for President Biden and American foreign policy)
3) BİRLEŞİK KRALLIK • Anne Peltner, “Competing Norms and Foreign Policy Change”, 2017. • Philip Leech & Jamie Gaskarth, “British Foreign Policy and the Arab Spring", 2015. • Kai Oppermann et al.,“British Foreign Policy after Brexit”, 2019. • Oliver Turner, “Global Britain and the Narrative of Empire”, 2019. https://www.youtube.com/watch?v=7PVeNj1qjp8 (What is the special relationship bw. the UK and the USA?) https://www.youtube.com/watch?v=kgaL0jOQNR8 (Where did Brexit come from?) https://www.youtube.com/watch?v=txUKW-L1HNI (What’s the plan for ‘Global Britain’?) https://www.youtube.com/watch?v=O9OSbXjuqUU (Biden, Johnson and Morrison announce Aukus alliance, nuclear-powered submarine deal)
4) FRANSA •Antonio V.M. Alarcón, French and US Approaches to Foreign Policy, Ch. 4, 2014. • Jason W. Davidson, “France, Britain and the Intervention in Libya”, 2013. • Alice Pannier and Olivier Schmitt, “To Fight Another Day: France between the Fight against Terrorism and Future Warfare”, 2019. https://www.youtube.com/watch?v=4t75eVvLnn8 (French president Emmanuel Macron lays out France’s foreign policy priorities) https://www.youtube.com/watch?v=04xx4fUFKZ0 (Is France breaking with its colonial past in Africa?) https://www.youtube.com/watch?v=zlMSDHL4f04 (Terrorism in the Sahel: French forces kill IS jihadist leader wanted by US) https://www.youtube.com/watch?v=-RqjM2ij5dc (Indo-Pacific: AUKUS alliance causes anger in France and EU)
5) ALMANYA • Jessica Bucher et al., “Why France and Germany Diverged over Libya", 2013. • Tuomas Forsberg, “From Ostpolitik to ‘Frostpolitik’?”, 2016. • Patricia Daehnhardt, “German Foreign Policy, the Ukraine Crisis and the Euro-Atlantic Order”, 2018. https://www.youtube.com/watch?v=8pn8TVvbqo4 (France and Germany battle rising nationalism by strengthening their alliance) https://www.youtube.com/watch?v=YJLzd8EK__g (Angela Merkel - Navigating a world in crisis) https://www.youtube.com/watch?v=OnJmjKEWzIg (Germany, US strike Nord Stream 2 compromise deal)
6) AVRUPA BİRLİĞİ • William Wallace, “European Foreign Policy since the Cold War”, 2017. • Paul James Cardwell, “The UK and the CFSP of EU”, 2017. • Mitchell A. Orenstein, “Trojan Horses in EU Foreign Policy”, 2017. • Louise Fawcett, “MENA and the EU”, 2018. https://www.youtube.com/watch?v=fpJqCn1Xeic (Quo Vadis European foreign policy? A decade of the European External Action Service) https://www.youtube.com/watch?v=RkRXZr3-rko (EU discusses membership hopes for Western Balkans) https://www.youtube.com/watch?v=uo0dFWOMaDM (Right-wing populists and the EU) https://www.youtube.com/watch?v=VdR1ZarFT5s (Can the European Union defend itself?)
7) Genel Tekrar , Soru Cevap
8) RUSYA • Emmanuel Karagiannis, “The Russian Interventions in South Ossetia and Crimea Compared”, 2014. • Mark Galeotti, “Hybrid, Ambiguous, and Non-linear?”, 2016. • Vsevolod Samokhvalov, “Russia and Its Shared Neighbourhoods", 2018. https://www.youtube.com/watch?v=VGMUut8I5RM (Russia’s Foreign Policy Record Examined, 1985-Present: A lecture by Dmitri Trenin) https://www.youtube.com/watch?v=PICIKo7jQd8 (Moscow in the Middle East: Putin the power broker?) https://www.youtube.com/watch?v=j9kbiXVjeMc (Putin: Russia's new nuclear missile is invincible)
9) ÇİN • Andrea Ghiselli, “Diplomatic Opportunities and Rising Threats", 2018. • Christina Lai, “Acting One Way and Talking Another", 2018. • Richard Aidoo and Steve Hess, “Non-Interference 2.0", 2015. • Bates Gill, “China’s Global Influence: Post-COVID Prospects for Soft Power", 2020. https://www.youtube.com/watch?v=DXVg0Wmn4ts (How Western Failures Are Fueling China’s Rise) https://www.youtube.com/watch?v=j8zzL2aBo2M (What is China's Belt and Road Initiative? | Start Here) https://www.youtube.com/watch?v=TKXldNsmRaw (What the China-India Border Dispute is Really About)
10) JAPONYA • Timur Dadabaev, “Silk Road as Foreign Policy Discourse", 2018. • John Lee, “In Defense of the East Asian Regional Order", 2016. • Bahadır Pehlivantürk, “From Peace State to Peacekeeping State", 2016. https://www.youtube.com/watch?v=69BKIkFwdho (Yuichi Hosoya on Japan’s Foreign Policy) https://www.youtube.com/watch?v=9mKwe4JljVU (Strategic Japan: The Future of Japan-China Relations) https://www.youtube.com/watch?v=_YSHWX1QDnM (How current Japan-South Korea tensions reflect decades of resentment)
11) HİNDİSTAN • Sumit Ganguly and Manjeet S. Pardesi, “Explaining Sixty Years of India’s Foreign Policy", 2009. • Ian Hall, “Multialignment and Indian Foreign Policy under Narendra Modi”, 2016. • Thorsten Wojczewski, “Populism, Hindu Nationalism, and Foreign Policy in India", 2019. • Bhaswati Mukherjee, “India’s Foreign Policy", 2018. https://www.youtube.com/watch?v=m9fuHn3oZUw (PM Narendra Modi’s doctrine on global policies, International relations & domestic politics) https://www.youtube.com/watch?v=C76h1N8O8yY (Transformation of 3Cs in India’s Foreign Policy – Capabilities, Credibility and Context) https://www.youtube.com/watch?v=UQJY9q3H78c (How India reshaped Kashmir by revoking Article 370)
12) İRAN • Mahan Abedin, “The Domestic Determinants of Iranian Foreign Policy", 2011. • Vali Nasr, “Iran among the Ruins", 2018. • Seyed Hossein Mousavian, “Building on the Iran Nuclear Deal for International Peace and Security”, 2018. • Liangxiang Jin, “Iran’s Covid-19 Fight", 2020. https://www.youtube.com/watch?v=veMFCFyOwFI (The Middle East's cold war explained) https://www.youtube.com/watch?v=PkGw_1mB6Yk (Can a new president make a difference in Iran?) https://www.youtube.com/watch?v=8L6rKP0dc3I (Russia and Iran: Wielding Influence in Syria)
13) BREZİLYA • Andrés Malamud, “Foreign Policy Retreat", 2017. • André Luiz Reis da Silva and José O. Pérez, “Lula, Dilma, and Temer", 2019. • Guilherme Casarões and Daniel Flemes, "Brazil First, Climate Last: Bolsonaro's Foreign Policy", 2019. https://www.youtube.com/watch?v=ygmtAijsT28 (Under Biden, US foreign policy in Latin America likely to shift) https://www.youtube.com/watch?v=QqKrthJmcN0&feature=emb_logo (Amazon ‘women warriors’ defend their territory from illegal clearing) https://www.youtube.com/watch?v=rZcacLOyMHo (Bolsonaro in Israel: 'A major shift in Brazil's foreign policy')
14) Genel Tekrar, Soru Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.

The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
--

Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar: Youtube videos on related subjects.
--

İşlenen konularla ilgili Youtube videoları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 57
Küçük Sınavlar 2 1
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.