YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4992 | Onur Semineri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YILMAZ ESMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | POL4992 dersi politik kültür literatüründeki temel konuları aydınlatır. Sivil kültür, demokratik siyasal kültür, sivil erdem ve kültürel değişim bu dersin kapsamında olan ana temalardan bazılarıdır. Ders politik kültür literatüründeki başlıca teorik yaklaşımları açıklamakla başlar. Dersin cevaplamayı hedeflediği başlıca sorunlar şunlardır: Politik kültürü yaratan normlar ve değerler nasıl oluşur? Politik kültür nasıl bilimsel bir şekilde çalışılabilir ve ölçülür? Ekonomik kalkınma ve demokrasi arasında nasıl bir ilişki vardır? Siyasi kurumlarla demokrasi nasıl birbiriyle ilişkilidir? Ayrıca, POL4992 dersi siyasi katılımı belirleyen öğeleri ele alır. Demokrasiye ilişkin siyasi tutumların ve siyasi desteğin farklı kültürel bağlamlarda değişkenlik göstermesine neden olan başlıca faktörleri açıklar. Bu ders kapsamında farklı siyasi topluluklar tartışılacaktır. Politik kültüre göre dünyanın farklı bölgeleri karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Politik kültür hakkındaki temel teorileri kavrar; II. Politik kültür konusunda yapılmış çalışmaların sonuçlarını anlamak için gerekli kabiliyetleri kazanır; III. Kamuoyu araştırmalarını anlamak için yeterlilik geliştirir; IV. Temel siyaset bilimi çalışmalarını derinlemesine okuyabilme kabiliyetini edinir; V. Politik kültür literatüründeki farklı yaklaşımları karşılaştırır; VI. Dünyanın farklı bölgelerinde demokrasi ve siyasi rejimler hakkındaki siyasi tutumları karşılaştırır; VII. İlgili konuda bir araştırma sorusu hazırlayacak altyapıyı edinir ve bir araştırma gerçekleştirir. |
Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve; Sivil kültür; Siyasi destek; Sivil değerler; Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür; Siyasal Toplum çeşitleri II: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması; Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim; Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komünist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa; Türkiye'de siyasal kültür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve | |
2) | Sivil kültür | |
3) | Siyasi destek | |
4) | Sivil değerler | |
5) | Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür | |
6) | Siyasal Toplum çeşitleri: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması | |
7) | Proje Teslimi | |
8) | Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim | |
9) | Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar | |
10) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika | |
11) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa | |
12) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komunist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa | |
13) | Türkiye'de siyasal kültür | |
14) | Dönemin genel bir değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lane Crothers and Charles Lockhart (eds.). 2000. Culture and Politics. New York: St. Martin’s Press. |
Diğer Kaynaklar: | Weekly assigned readings / Haftalık okumalar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 83 |
Proje | 13 | 26 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |