POL2346 Conflict ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2346 Çatışma Yönetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders, çatışma yönetimine dair farklı tanımlar, perspektifler, aktörler ve araçlar hakkında genel bir bakış sunmaktadır. Çatışma ve barışa yaklaşımlar, temel varsayımlar ve metodolojiler ile bunların vaka analizleri çerçevesinde tarihini ve gelişimini inceleyen ders, çatışmaların neden ve nasıl ortaya çıktığını, tırmandığını ve dönüştüğünü kavramayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. Çatışma Yönetimi’ne dair temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar;
2. Barışı koruma, barış yapma ve barış inşası arasındaki farkları açıklar;
3. Uluslararası İnsan Hakları Hukuku ve Uluslararası İnsancıl Hukuk’un tarihsel evrimini kavrar;
4. Devlet, devlet-dışı ve örgütsel aktörlerin çeşitli çatışma yönetimi uygulamalarının performanslarını değerlendirir;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Çatışma Yönetimi’ne giriş; çatışmanın kaynakları; çatışmanın tırmanması; çatışmanın önlenmesi; çatışmanın azaltılması; barışı koruma; barışı yapma; uzlaşı; kurumsallaşma; toplumsal cinsiyet meseleleri; kapsamlı vaka analizi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çatışma Yönetimine Giriş • Ramsbotham et. al. "Introduction to Conflict Resolution”, 2016. https://www.youtube.com/watch?v=M-mymUJRULs (10 conflicts to watch in 2022)
2) Çatışmanın Kaynakları • Mitchell, “Compulsion & Formation”, 2014. • Smith, Trends and Causes of Armed Conflict, 2004. • Avruch and Black, “The Culture Question and Conflict Resolution”, 1991. • Agbiboa, “Peace at Daggers Drawn? Boko Haram", 2014. https://www.youtube.com/watch?v=U1_qXlLGX8k (The causes of war and conditions of peace by Dr. David Cortright) https://www.youtube.com/watch?v=5DlglQFGY64 (Why we go to war? by Noam Chomsky)
3) Çatışmanın Tırmanması • Mitchell, “Perpetuation”, 2014. • Sørensen and Johansen, “Nonviolent Conflict Escalation”, 2016. • Shain, “The Role of Diasporas in Conflict Perpetuation or Resolution”, 2002. • Moon and Suh, “Historical Analogy and Demonization of Others", 2018. https://www.youtube.com/watch?v=9iHfSR3_zIs (Diaspora mobilisation during conflicts: Armenian, Albanian and Palestinian diasporas compared) https://www.youtube.com/watch?v=lJdErHQGEHM (Mahatma Gandhi, Sarojini Naidu and others during the Salt Satyagraha (Salt March), April 1930) https://www.youtube.com/watch?v=UpGWkPBpMaY (Serbia: The Legacy of Otpor) https://www.youtube.com/watch?v=zVu9eawb1QY (Greenpeace: Inspiring Action) https://www.youtube.com/watch?v=2att1HJqH2o (Pussy Riot sentenced for Putin protest) https://www.youtube.com/watch?v=dIPmvoHWPFU (China & Japan: History of tensions) https://www.youtube.com/watch?v=sUKblujiRyk (Why is Russia invading Ukraine?)
4) Çatışmanın Önlenmesi • Mitchell, “Prevention”, 2014. • Ackermann, “The Idea and Practice of Conflict Prevention”, 2003. • Eralp and Beriker, “Assessing the Conflict Resolution Potential of the EU", 2005. • Clubb, “From Terrorists to Peacekeepers: The IRA", 2014. https://www.youtube.com/watch?v=M83fUUEqA9g (What is conflict prevention?) https://www.youtube.com/watch?v=_OceStgzIHc (Preventing conflict, making peace) https://www.youtube.com/watch?v=Y4hlnZFdClA (Iran: The impact of conflict prevention) https://www.youtube.com/watch?v=bMA6QyuhrsU (Nicosia: The world's last divided capital) https://www.youtube.com/watch?v=82edi9VJrn8 (Brexit, dissidents and the Irish border)
5) Çatışmanın Azaltılması • Mitchell, “Mitigation”, 2014. • Tir and Stinnett, “Weathering Climate Change: Can Institutions Mitigate International Water Conflict?” 2012. • Dukalskis, “Why Do Some Insurgent Groups Agree to Ceasefires While Others Do Not?", 2015. https://www.youtube.com/watch?v=LZ-K4rlz8mo (Conflict mitigation in informal settlements: Kenya Tuna Uwezo Program) https://www.youtube.com/watch?v=j9CgvK0J5ww (Somali youth participation in conflict mitigation) https://www.youtube.com/watch?v=04axDDRVy_o (The “ethnic cleansing” of Myanmar’s Rohingya Muslims, explained) https://www.youtube.com/watch?v=JdizU0arrJ0 (Nile River dispute) https://www.youtube.com/watch?v=45rqjz6qXRo (Mekong Transboundary Dialogue)
6) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP
7) Çatışmayı Kontrol Altına Alma: Barışı Koruma • Mitchell, “Termination I: Stopping the Violence”, 2014. • Diehl, “With the Best of Intentions: Lessons from UNOSOM I and II”, 1996. • Howe, “Lessons of Liberia: ECOMOG and Regional Peacekeeping”, 1996/97. • Karlsrud, “The UN at War: Examining the Consequences of Peace-enforcement Mandates", 2015. https://www.youtube.com/watch?v=y2xOe22dwi4 (Peacekeeping, peacemaking, peacebuilding) https://www.youtube.com/watch?v=OyJULAN7-so (UN Peacekeeping: Challenges from the field today and tomorrow) https://www.youtube.com/watch?v=VONdAkDZTUI (Why wealthy "peacekeeping nations" are rejecting UN missions) https://www.youtube.com/watch?v=tDUAEegImXY (Patrolling the lawless Sahara Desert with The Blue Helmets) https://www.youtube.com/watch?v=d-2uMYBSL68 (Under the Blue Helmet: Life as a UN peacekeeper in the Democratic Republic of the Congo) https://www.youtube.com/watch?v=NBEERS2JvuU (China’s growing role in UN peacekeeping missions in Africa)
8) Çatışmayı Sonlandırma: Barış Yapma • Mitchell, “Termination II: Addressing the Issues”, 2014. • Bercovitch and Jackson, “Negotiation or Mediation?", 2011. • Lundgren, “Mediation in Syria", 2016. • Böhmelt, “The Effectiveness of Tracks of Diplomacy Strategies in Third-party Interventions”, 2010. • Alonso, “Why Do Terrorists Stop? Analyzing Why ETA Members Abandon or Continue", 2011. https://www.youtube.com/watch?v=d0ziw8ojM7g (Track II Diplomacy) https://www.youtube.com/watch?v=RyV7mAdnwYk (Track I.5 Diplomacy) https://www.youtube.com/watch?v=hrC30Tlsf2I (International Peace Summit: Resolving conflicts through mediation) https://www.youtube.com/watch?v=MZNH49ujKcw (Brief history of ETA & peacemaking efforts) https://www.youtube.com/watch?v=rhBqx2clQd4 (The art of peacemaking: Can women solve the Israeli-Palestinian conflict?)
9) Çatışma Sonrası Yeniden Yapılanma ve Barış İnşası • Ramsbotham et. al. "Postwar Reconstruction”, 2016. • Baxter and Ikobwa, “Peace Education", 2005. • Tom, “Building a Liberal Peace in Post-Conflict Sierra Leone”, 2017. • Linabary, Krishna et al., “The Conflict Family: Storytelling as an Activity and a Method", 2016. • Chandler, “The Twenty Years’ Crisis”, 2017. https://www.youtube.com/watch?v=OHaMoUZv4_A (Peacebuilding starts small) https://www.youtube.com/watch?v=uaKcKTIUkXY (UN to stand behind Sierra Leone peacebuilding efforts) https://www.youtube.com/watch?v=bI_WP2Hijz0 (The future of peacebuilding: Lessons from Afghanistan) https://www.youtube.com/watch?v=WBEevCiQM4o (Politics of reconstruction) https://www.youtube.com/watch?v=cid9OiYUIOU&t=52s (Rethinking gender in peacebuilding)
10) Çatışma Sonrası Uzlaşı • Mitchell, “Reconciliation", 2014. • Mutua, “Never Again: Questioning the Yugoslav and Rwanda Tribunals”, 1997. • Rafferty, “Engaging with the Violent Past in Northern Ireland”, 2017. • Hassauna, “Spaces for Dialogue in a Segregated Landscape: The Israeli-Palestinian Conflict”, 2016. • Schliesser, “The Politics of Reconciliation in Post-genocide Rwanda”, 2017. https://www.youtube.com/watch?v=DajmN6zQrGE (Rwanda’s gacaca courts questioned 10 years on) https://www.youtube.com/watch?v=99HhGu5kwJg (Genocide’s legacy: A reconciliation village in Rwanda) https://www.youtube.com/watch?v=hdCR9N8v9XY (Two decades after peace pact, reconciliation still lags in Northern Ireland) https://www.youtube.com/watch?v=vBP_O6OhlCc&t=53s (What does a "Jerusalem Hug" look like?) https://www.youtube.com/watch?v=LGYMOLj3mSM (Jews, Muslims and Christians form "peace circle" in Jerusalem) https://www.youtube.com/watch?v=P15U1sXJ5xM (Establishment of Peace and Conflict Studies for Reconciliation in Iraq)
11) Kurumsallaşma • Mitchell, “Institutionalization”, 2014. • Fixdal and Smith, “Humanitarian Intervention and Just War”, 1998. • Plessis and Pete, “Who Guards the Guards? The ICC and Serious Crimes Committed by the UN Peacekeepers", 2004. https://www.youtube.com/watch?v=LcBovmGZSPU (Michael Walzer on Just War Theory) https://www.youtube.com/watch?v=PR8qPyCrrsM (ICC - I) https://www.youtube.com/watch?v=jz7fOtThE6E (ICC - II) https://www.youtube.com/watch?v=pDQepfY3igM (ICC - III) https://www.youtube.com/watch?v=QjD95gmn87c (ICC - IV) https://www.youtube.com/watch?v=SBSP3GCLNQo (ICC - V) https://www.youtube.com/watch?v=ZxhyGQpdVME (Does the ICC target African states?) https://www.youtube.com/watch?v=B5kup8zyxks (Will the ICC probe into Palestinian Territories achieve anything?)
12) Toplumsal Cinsiyet Meseleleri • Ramsbotham et. al. "Gender and Conflict Resolution”, 2016. • O'Reilly, "Contextualising Gendered Agency in War and Peace”, 2018. • Parashar, “Gender, Jihad, and Jingoism", 2011. https://www.youtube.com/watch?v=sI2AZdl-2O8 (Gender analysis of conflict: Why is it important?) https://www.youtube.com/watch?v=KaukupIWOL0 (The importance of women in peace processes) https://www.youtube.com/watch?v=1Ps1eiGL_6Y (Women at the negotiating table: The missing piece in peacebuilding) https://www.youtube.com/watch?v=qhFLJJPWT9M (Gender dynamics in conflict-affected Middle East and North African countries)
13) Case Study: Nagorno-Karabakh Dispute https://www.youtube.com/watch?v=IKoxiCE_ozE (Armenia-Azerbaijan | The Nagorno-Karabakh conflict explained) https://www.youtube.com/watch?v=WNyh1VDrVlQ (The Nagorno-Karabakh disputed region: old conflict and new players) https://www.youtube.com/watch?v=5GUncACmm8s (The gendered face of the Nagorno Karabakh conflict)
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.

-----

Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar: Youtube videos on related subjects.

----

İşlenen konularla ilgili Youtube videoları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 102
Küçük Sınavlar 2 1
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.