POL2511 Politics of NationalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2511 Milliyetçilik Siyaseti Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders milliyetçiliğe farklı yaklaşımlarını analiz etmeyi, Avrupa’dan farklı ulus inşa süreçleri örneklerini karşılaştırmayı, ulus inşası ile AB içinde Avrupa kimliği inşa süreçlerinin karşılaştırılmasını, küreselleşmiş dünyada milliyetçiliğin artan etkisini, popülizm ve radikal sağın dünyada ve özellikle Avrupa’da artan etkisini analiz etmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Milliyetçilik, ulus-devlet, kolektif kimlik, ulusal kimlik, Avrupa kimliği kavramlarını tartışır,
2. Küreselleşmiş dünyadan milliyetçiliğin artan etkisinin nedenlerini tartışır,
3. Farklı milliyetçilik teorilerini değerlendirir,
4. Ulus inşa süreçlerinin araçlarını tartışır ve Avrupa kimliğinin AB inşa süreciyle karşılaştırır,
5. Popülizm, radikal sağ ve yerlilik söyleminin Avrupa siyasetine etkisi ve AB projesi için zorluklarını değerlendirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öncelikle kimlik, kolektif kimlik, millet, ulus-devlet, milliyetçilik, vatandaşlık kavramları tartışılacaktır. Milliyetçiliğe farklı yaklaşımlar, milliyetçilik teorileri değerlendirilecektir. Avrupa’da ulusal kimlikler ve farklı vatandaşlık alma türleri karşılaştırılacaktır. Küreselleşen dünyada milliyetçiliği yükseliş nedenleri tartışılacaktır. AB içinde Avrupa kimlik inşa süreci tartışılacak, sivil ve kültürel Avrupa kimliği yaklaşımları karşılaştırılacaktır. Ulus inşa sürecinde kullanılan araçlar ve AB içinde Avrupa kimlik inşa süreci karşılaştırılacaktır. Küresel siyasette ve özellikle Avrupa’da son yıllarda popülizm ve milliyetçiliğin yükseliş nedenleri tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Milliyetçilik ve Küresel Siyasete Etkisi John Breuilly, “Nationalism”, in The Globalisation of World Politics, Oxford University Press, 2011, pp. 400-413.
3) Ulusal kimlikler ve Avrupa’da Vatandaşlık Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001.
4) Avrupa Vatandaşlığı ve Avrupa Kimliği Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001.
5) Fransa ve Almanya’da Ulusal Kimlik İnşaları ve Vatandaşlık Martin Marcussen & Klaus Roscher, “The Social Construction of Europe: Life-Cycles of Nation-State Identities in France, Germany and Great Britain” in Bo Strath (ed.), Europe and the Other and Europe as the Other, 2000.
6) AB İçinde Avrupa Kimliği ve AB Vatandaşlığı Yasemin Nuhoğlu Soysal, “Changing Citizenship in Europe: Postnational Membership and the National State” in Günay G. Özdoğan & Gül Tokay, Redefining The Nation State and Citizen, İstanbul: Eren Pub., 2000. Anthony Smith, “National Identity and the Idea of European Unity”, International Affairs, Vol.68, No.1, Jan. 1992.
7) Anthony Smith ve Milliyetçilik Anthony Smith, “Memory and Modernity: Reflections on Ernest Gellner’s Theory of Nationalism”, Nations and Nationalism, Vol.2, No.3, 1996. A. Smith “The Shifting Landscapes of Nationalism”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.8, No.2, 2008.
8) Ara sınav
9) Milliyetçiliğe Modernist Yaklaşımlar Review by Ernst. B. Haas, “What is nationalism and why should we study it?”, International Organization, 1986.     
10) Yakın Dönemdeki Milliyetçilik Teorileri Llobera, J. , “Recent Theories of Nationalism”, ICPS Working Paper, Barcelona, 1999.
11) Avrupa’da Milliyetçilik, Popülizm ve Radikal Sağın Yükselişi Mudde, Cas, and C. R. Kaltwasser, “Studying Populism in Comparative Perspective: Reflections on the Contemporary and Future Research Agenda”, Comparative Political Studies, Vol.51, No. 13, 2018.
12) Avrupa Kimliği ve Türkiye-AB İlişkileri Öner, S.. “An Analysis of European Identity within the Framework of the EU: The Case of Turkey’s Membership”. In Christian Johannes Henrich and Wolfgang Gieler (eds.), Türkisches Europa-Europaische Türkei. Türken in Europa, turkisch-europaische Identitaten und turkische Politikbereiche vor dem Hintergrund der Beitrittsverhandlungen mit der Europaischen Union. Bonn: Scientia Bonnensis Pub., 2008.      
13) Pandemi ve Milliyetçilik F. Bieber, “Global Nationalism in Times of the Covid-19 Pandemic”,Nationalities Papers, 2020. Woods, et al., “Covid-19, Nationalism, and the Politics of Crisis: A Scholarly Exchange”, Nations and Nationalism, 2020.      
14) Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci sunumları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
Recommended readings:
Anthony Smith, National Identity, Penguin Pub., 1991.
E. Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth, Reality, Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
Ernest Gellner, Nations and Nationalism, Cornell University Press, 2008.
Benedict Anderson, Imagined Communities, London: Verso Pub., 1991.
Eric Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780, Cambridge University Press, 1992.

Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 15
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 51
Sunum / Seminer 1 7
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.