MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2511 | Milliyetçilik Siyaseti | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders milliyetçiliğe farklı yaklaşımlarını analiz etmeyi, Avrupa’dan farklı ulus inşa süreçleri örneklerini karşılaştırmayı, ulus inşası ile AB içinde Avrupa kimliği inşa süreçlerinin karşılaştırılmasını, küreselleşmiş dünyada milliyetçiliğin artan etkisini, popülizm ve radikal sağın dünyada ve özellikle Avrupa’da artan etkisini analiz etmeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Milliyetçilik, ulus-devlet, kolektif kimlik, ulusal kimlik, Avrupa kimliği kavramlarını tartışır, 2. Küreselleşmiş dünyadan milliyetçiliğin artan etkisinin nedenlerini tartışır, 3. Farklı milliyetçilik teorilerini değerlendirir, 4. Ulus inşa süreçlerinin araçlarını tartışır ve Avrupa kimliğinin AB inşa süreciyle karşılaştırır, 5. Popülizm, radikal sağ ve yerlilik söyleminin Avrupa siyasetine etkisi ve AB projesi için zorluklarını değerlendirir. |
Bu derste öncelikle kimlik, kolektif kimlik, millet, ulus-devlet, milliyetçilik, vatandaşlık kavramları tartışılacaktır. Milliyetçiliğe farklı yaklaşımlar, milliyetçilik teorileri değerlendirilecektir. Avrupa’da ulusal kimlikler ve farklı vatandaşlık alma türleri karşılaştırılacaktır. Küreselleşen dünyada milliyetçiliği yükseliş nedenleri tartışılacaktır. AB içinde Avrupa kimlik inşa süreci tartışılacak, sivil ve kültürel Avrupa kimliği yaklaşımları karşılaştırılacaktır. Ulus inşa sürecinde kullanılan araçlar ve AB içinde Avrupa kimlik inşa süreci karşılaştırılacaktır. Küresel siyasette ve özellikle Avrupa’da son yıllarda popülizm ve milliyetçiliğin yükseliş nedenleri tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Milliyetçilik ve Küresel Siyasete Etkisi | John Breuilly, “Nationalism”, in The Globalisation of World Politics, Oxford University Press, 2011, pp. 400-413. |
3) | Ulusal kimlikler ve Avrupa’da Vatandaşlık | Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001. |
4) | Avrupa Vatandaşlığı ve Avrupa Kimliği | Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001. |
5) | Fransa ve Almanya’da Ulusal Kimlik İnşaları ve Vatandaşlık | Martin Marcussen & Klaus Roscher, “The Social Construction of Europe: Life-Cycles of Nation-State Identities in France, Germany and Great Britain” in Bo Strath (ed.), Europe and the Other and Europe as the Other, 2000. |
6) | AB İçinde Avrupa Kimliği ve AB Vatandaşlığı | Yasemin Nuhoğlu Soysal, “Changing Citizenship in Europe: Postnational Membership and the National State” in Günay G. Özdoğan & Gül Tokay, Redefining The Nation State and Citizen, İstanbul: Eren Pub., 2000. Anthony Smith, “National Identity and the Idea of European Unity”, International Affairs, Vol.68, No.1, Jan. 1992. |
7) | Anthony Smith ve Milliyetçilik | Anthony Smith, “Memory and Modernity: Reflections on Ernest Gellner’s Theory of Nationalism”, Nations and Nationalism, Vol.2, No.3, 1996. A. Smith “The Shifting Landscapes of Nationalism”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.8, No.2, 2008. |
8) | Ara sınav | |
9) | Milliyetçiliğe Modernist Yaklaşımlar | Review by Ernst. B. Haas, “What is nationalism and why should we study it?”, International Organization, 1986. |
10) | Yakın Dönemdeki Milliyetçilik Teorileri | Llobera, J. , “Recent Theories of Nationalism”, ICPS Working Paper, Barcelona, 1999. |
11) | Avrupa’da Milliyetçilik, Popülizm ve Radikal Sağın Yükselişi | Mudde, Cas, and C. R. Kaltwasser, “Studying Populism in Comparative Perspective: Reflections on the Contemporary and Future Research Agenda”, Comparative Political Studies, Vol.51, No. 13, 2018. |
12) | Avrupa Kimliği ve Türkiye-AB İlişkileri | Öner, S.. “An Analysis of European Identity within the Framework of the EU: The Case of Turkey’s Membership”. In Christian Johannes Henrich and Wolfgang Gieler (eds.), Türkisches Europa-Europaische Türkei. Türken in Europa, turkisch-europaische Identitaten und turkische Politikbereiche vor dem Hintergrund der Beitrittsverhandlungen mit der Europaischen Union. Bonn: Scientia Bonnensis Pub., 2008. |
13) | Pandemi ve Milliyetçilik | F. Bieber, “Global Nationalism in Times of the Covid-19 Pandemic”,Nationalities Papers, 2020. Woods, et al., “Covid-19, Nationalism, and the Politics of Crisis: A Scholarly Exchange”, Nations and Nationalism, 2020. |
14) | Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. Recommended readings: Anthony Smith, National Identity, Penguin Pub., 1991. E. Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth, Reality, Cambridge: Cambridge University Press, 1990. Ernest Gellner, Nations and Nationalism, Cornell University Press, 2008. Benedict Anderson, Imagined Communities, London: Verso Pub., 1991. Eric Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780, Cambridge University Press, 1992. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 15 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 51 |
Sunum / Seminer | 1 | 7 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |