LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4343 | Karşılaştırmalı Demokratikleşme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, 1960’larda yükselen karşılaştırmalı siyaset biliminin bir kolu olan demokratikleşme çalışmalarına odaklanmaktadır. Modern zamanda yükselen sağ-akım popülizmle gündeme gelen demokratik gerileme, bu dersin ana temalarından olacaktır. Ders, demokrasinin ne olduğunu ve kapsamına değinmekte, farklı kavramsallaştırmaları karşılaştırmakta, demokrasiyi diktatörlüklerle birlikte incelemektedir. Dersin teorik zemininde Modernizasyon Teorisi, Tarihsel Sosyoloji ve Geçiş Teorileri kullanılmaktadır. Küreselleşmenin temsili demokrasilerde yarattığı krizin doğurduğu yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm ve sağ-akım popülizm, dersin gündemindeki özel vakalardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Siyaset bilimciler tarafından ortaya konan farklı siyasi rejim tanımlarını ve demokratik rejim türlerini ayırt eder; II. Demokrasinin temel kriterlerini ve demokratikleşmeye temeI yaklaşımları karşılaştırır; III. Demokrasi ve demokratikleşmeye dair yukarıdaki yaklaşımları eleştirel değerlendirme yeteneği kazanır; IV. Temel demokratik kurumların işleyişini (başkanlık-parlementer; parti sistemleri; seçim sistemleri) analiz yeteneği edinir; V. Farklı demokratik kurumsal yapıların demokratik rejimin sürdürülebilirliğine, istikrarına ve konsolidasyonuna etkilerini karşılaştırır. |
Demokrasi: Kavramsal hususlar; Demokrasinin tek ve çok boyutlu kavramsallaştırmaları; Diktatörlük türleri; Demokratikleşme teorileri; Küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanıtım | |
2) | Demokrasi: Kavramsal hususlar I | |
3) | Demokrasi: Kavramsal hususlar II | |
4) | Demokrasinin tek ve çok boyutlu kavramsallaştırmaları | |
5) | Diktatörlük türleri | |
6) | Demokratikleşme teorileri I | |
7) | Değerlendirme ve Soru/Cevap | |
8) | Demokratikleşme teorileri II | |
9) | Küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm | |
10) | Sunumlar | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Philip J. Adler and Randal Pouwels (2006) World Civilizations Belmont: Thomson Wadsworth Andrew Heywood (2013) Politics 4th Edition New York: Palgrave Macmillan Robert Dahl (1971) Polyarchy: Participation and Opposition Yale University Press Samuel Huntington (1991) ‘Democracy’s Third Wave’, Journal of Democracy 2(2), pp. 12-34. Philippe Schmitter and Terry Lynn Karl (1994) ‘What Democracy Is… And Is Not’, Journal of Democracy 2(3), pp. 75-88. Juan Linz and Alfred Stepan (1996) Problems of Democratic Transition and Consolidation Baltimore: Johns Hopkins University Press S. Martin Lipset (1959) ‘Some Social Requisites of Democracy’, American Political Science Review 53(1), pp. 69-105. Gabriel Almond and Sidney Verba (1980) The Civic Culture Revisited Boston: Little Brown Adam Przeworski and Fernando Limongi (1997) ‘Modernization: Theories and Facts’, World Politics 49(2), pp. 155-184 Barrington Moore (1993) Social Origins of Dictatorship and Democracy Beacon Press Dietrich Rueschemeyer, Evelyne Huber Stephens, John D. Stephens (1992) ‘Capitalist Development and Democracy’, Contemporary Sociology pp. 243-248. Guillermo O’Donnell and Philippe C. Schmitter (1986), ‘Opening (and Undermining) Authoritarian Regimes in Transitions from Authoritarian Rule: Tentative Conclusions About Uncertain Democracies Baltimore: Johns Hopkins University Press, pp. 15-36. Ozan O. Varol (2012) ‘The Democratic Coup d’Etat’, Harvard International Law Journal 53(2), pp. 292-356. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2006) ‘Linkage versus Leverage: Rethinking the International Dimension of Regime Change’, Comparative Politics 38(4), pp. 379-400. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2002) ‘Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism’, Journal of Democracy 13(2), pp. 51-65. Cas Mudde and C. R. Kaltwasser (2017) Populism: A Very Short Introduction New York: OUP Jan-Werner Müller (2016) What Is Populism? Philadelphia: University of Pennsylvania Press. |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut Değil |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 116.5 |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |