Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Ideolojiler: Kökenleri |
“Chapter 1: Political Ideologies and Why They Matter”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
3) |
Liberalizm |
“Adam Smith – Private Profit, Public Good”, “Declaration of the Rights of Man and Citizens”, “TH Green – Liberalism and Positive Freedom”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge.
“Chapter 2: Liberalism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
4) |
Muhafazakarlık |
“Edmund Burke - Society, Reverance and the ‘True Natural Aristocracy’” and “Ronald Reagan – Modern American Conservatism”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge.
“Chapter 3: Conservatism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
5) |
Sosyalizm |
“Karl Marx and Friedrich Engels – The Communist Manifesto” and “Mao Zedong – On the People’s Democratic Dictatorship”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge.
“Chapter 4: Socialism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
6) |
Milliyetçilik |
“Introduction”, in Hobsbawm, E., & Ranger, T. (Eds.). (2012). The invention of tradition. Cambridge University Press.
“The Ideal of Nationalism”, in Gökalp, Z. (1959). Turkish Nationalism and Western Civilization, trans. and ed. by Niyazi Berkes. New York.
“Chapter 6: Nationalism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
7) |
Faşizm |
“J.A. de Gobineau – Civilization and Race”, “Adolf Hitler – Nation and Race” and “Benito Mussolini – The Doctrine of Fascism”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge.
“Chapter 7: Fascism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education. |
8) |
Münazara |
|
9) |
Özgürleşme ideolojileri ve postkolonyal teoriler |
“The ‘Quit India’ Resolution”, In Gandhi, M. K. (1973). My non-violence. Prabhat Prakashan.
“Conclusion” in Fanon, F., Sartre, J. P., & Farrington, C. (1963). The wretched of the earth (Vol. 36). New York: Grove Press.
|
10) |
Siyasi İslam |
“Sayyid Qutb – Signposts Along the Road” and “A.R. Khomeini – The Necessity for Islamic Government”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge.
“Chapter 11: Islamism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
11) |
Feminizm |
“Introduction” in De Beauvoir, S. (1989). The second sex. 1952. Trans. HM Parshley. New York: Vintage Books.
“bell hooks – Feminism is for Everybody” In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge.
“Chapter 8: Feminism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
12) |
Yeşil ideolojiler |
“The Obligation to Endure” in Carson, R. (2002). Silent spring. Houghton Mifflin Harcourt.
Naess, A. (1973). The shallow and the deep, long‐range ecology movement. A summary. Inquiry, 16(1-4), 95-100.
“Chapter 9: Green ideology”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
|
13) |
Münazara |
|
14) |
KONU TEKRARI & SORU-CEVAP |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
3 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
3 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
3 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
3 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
3 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
3 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
3 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
3 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
3 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
3 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
3 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
3 |