Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Güç ve siyasete yaklaşımlar |
|
3) |
Devletin gelişimi |
*Huber et al. 2015. “Introduction: Transformations of the state”, in S. Liebfried, E. Huber, M. Lange, J. D. Levy, F. Nullmeier (eds), The Oxford handbook of Transformations of the State, Oxford University Press: p. 1-22.
Mann, M. 1993. The Sources of Social Power, Vol. 2. Cambridge University Press: p. 444-478
|
4) |
Devlet teorileri-I Sınıf ve Çatışma |
*Dahl, R. 1971. Polyarchy. Yale University Press: p. 1-32. |
5) |
Devlet teorileri (II): Bir otonom aktör olarak devlet |
*Skocpol, T. 1985. “Bringing the State Back In: Strategies of Analysis in Current Research,” in P. Evans, D. Rueschemeyer and T. Skocpol, ed.s, Bringing the State Back In, Cambridge: Cambridge University Press: p. 3-37.
Wang, X. 1999. “Mutual Empowerment of State and Society. Its Nature, Conditions, Mechanisms, and Limits”, Comparative Politics, 31: 231-249.
|
6) |
Devlet teorileri III: Devlet yeşil olabilir mi? |
*Eckersley, R. (2006). From the liberal to the green democratic state: upholding autonomy and sustainability. International Journal of Innovation and Sustainable Development, 1(4), 266-283. |
7) |
Uluslar ve ulusal entegrasyon (I) |
*Gellner, E. 1983. Nations and Nationalism. New York: Cornell University Press: p. 1-7, 19-38, 53-62. |
8) |
Uluslar ve ulusal entegrasyon (II) |
*Guibernau, M. 2004. ‘Anthony D. Smith on nations and national identity: a critical assessment’, Nations and Nationalism, 10: 125-141. |
9) |
Kapitalizm ve Demokrasi |
*Moore, B. 1966. Social Origins of Dictatorship and Democracy. Beacon Press: p. 3-39.
*Della Porta, D., 2013, ‘Ch. 4: Deliberative Democracy: Between Representation and Participation’, in Can Democracy Be Saved?, Polity Press: 60-84.
Lipset. 1994. “Social Requisites of Democracy”, American Sociological Review 59: -22.
Sunar, İ. and Sayarı, S. 1987. “Democracy in Turkey: Problems and Prospects”, in G. O’Donnell et al., Transitions from Authoritarian Rule: Comparative Perspectives. John Hopkins University Press.: p. 65-95.
|
10) |
Sivil toplum ve devlet |
*Hall, J. A. 1995. “In Search of Civil Society,” in J. A. Hall, ed., Civil Society: Theory, History, Comparison, Cambridge, Polity Press: 1-31.
*Paker, H., & Keyman, E. F. 2020. State, Civil Society, and Syrians in Turkey. In Fostering Pluralism through Solidarity Activism in Europe (pp. 107-132). Palgrave Macmillan.
Migdal, J. S., A. Kohli and V. Shue. 1994. State Power and Social Forces. Cambridge University Press: 7-36.
|
11) |
Vatandaşlık |
*Dobson, Andrew. 2003. Chapter 3: Three Types of Citizenship’ in Citizenship and the Environment, Oxford University Press: p. 33-41, 51-61.
*Baban, F., & Rygiel, K. 2017. ‘Living with others: fostering radical cosmopolitanism through citizenship politics in Berlin.’ Ethics & Global Politics, 10(1), 98-116.
Keyman, E. F. 2005. “Articulating citizenship and identity: The Kurdish Question in Turkey” in E. F. Keymanand A. İçduygu (eds.), Citizenship in a Global World: European Questions and Turkish Experiences, London and New york, Routledge:267-288.
|
12) |
Kolektif eylem |
*Della Porta, D. and M. Diani. 2006. “The Study of Social Movements: Recurring Questions, (Partially) Changing Answers”, in D. Della Porta and M. Diani (eds.), Social Movements, An Introduction, Blackwell Publishing: 1-29.
*Smith, J. 2007, “Transnational Processes and Movements”, in D. A. Snow, S. A. Soule, and H.Kriesi (eds.), The Blackwell Companion to Social Movements, Blackwell: 311-335.
|
13) |
Küreselleşen dünyada devlet, toplum ve güç |
*Sklair, Leslie 2002. Globalization: capitalism and its alternatives. Oxford: Blackwell Publishing: 84-115. |
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|