Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Sosyolojik düşünce |
Giddens, A., 2001, ‘Chapter 2: Culture and Society’, Sociology, 4th edition, Polity: 22-30. |
3) |
Sosyolojik tahayyül
|
Mills, C. W., 2001 (1959), “The Sociological Imagination and the Promise of Sociology” in A. Giddens (ed.), Sociology, Introductory Readings. |
4) |
Sosyalleşme ve sosyal etkileşim
|
Martin, K. A. 1998, “Becoming a Gendered Body: Practices of Preschools”, American Sociological Review, 63, 4: pp. 494-511.
Goffman, E. 2001, “The Structure of Face Engagements” in A. Giddens (ed.), Sociology, Introductory Readings, pp. 55-59.
|
5) |
Eşitsizlikler ve kimlik: Toplumsal cinsiyet rolleri
|
Carroll, Susan J. 2009. “Reflections on Gender and Hillary Clinton’s Presidential Campaign: The Good, the Bad, and the Misogynic.” Politics & Gender 5 (1): 1-20.
Hochschild, A. “The Second Shift: Employed Women are Putting in another Day of Work at Home”, pp. 443-447.
Sassen, S. 2002, “Global Cities and Survival Circuits” in B. Ehrenreich and A. R. Hochschild (eds.), Global Woman, pp. 254-274.
|
6) |
Modern toplum, toplumsal değişim ve tarihsel bağlam |
Fulcher, J. and J. Scott (eds.), 2003, “Work, employment and leisure, section on Industrial Capitalism” in Sociology, pp. 591-2.
Macionis, J. and K. Plummer, 2005, ‘Chapter 4: Societies’, Sociology, a Global Introduction, Prentice Hall: 73-81; 96-101.
|
7) |
Sosyolojik düşüncenin temelleri (I)
|
Fulcher, J. and J. Scott (eds.), 2003, “Theories and Theorizing, section on Durkheim” in Sociology, pp. 33-39.
Macionis, J. and K. Plummer, 2005, ‘Chapter 4: Societies’, Sociology, a Global Introduction, Prentice Hall: 92-95.
|
8) |
Sosyolojik düşüncenin temelleri (II)
|
Macionis, J. and K. Plummer, 2005, ‘Chapter 4: Societies’, Sociology, a Global Introduction, Prentice Hall: 82-88. |
9) |
Sosyolojik düşüncenin temelleri (III) |
Macionis, J. and K. Plummer, 2005, ‘Chapter 4: Societies’, Sociology, a Global Introduction, Prentice Hall: 89-91. |
10) |
Modernitenin dönüşümü ve küreselleşme
|
Beck, U.2001, “Risk Society: Towards a new Modernity”, in A. Giddens (ed.), Sociology, Introductory Readings, pp. 398-401. |
11) |
Siyaset ve devlet (I) |
*Tilly, C. 1985. “War Making and State Making as Organized Crime”, in P. Evans, D. Rueschemeyer and T. Skocpol (eds), Bringing the State Back In, Cambridge, Cambridge University Press: p. 169-191.
Held, D. ‘The Development of the Modern State’ in S. Hall and B. Gieben (eds.), Formations of Modernity: pp.72-104
|
12) |
Siyaset ve devlet (II)
|
Heywood, A. ‘Chapter 3: Politics and the state’ in Politics, Palgrave s: p. 56-79. |
13) |
Değişimi başarmak: kolektif davranış (I) |
Della Porta, D. and M. Diani. 2006. “The Study of Social Movements: Recurring Questions, (Partially) Changing Answers”, in D. Della Porta and M. Diani (eds.), Social Movements, An Introduction, Blackwell Publishing: 1-29. |
14) |
Değişimi başarmak: kolektif davranış (II)
Genel değerlendirme
|
Tarrow, S. 1998, “Contentious Politics and Social Movements”, Chapter 1 in Power in Movement, pp. 10-25, Cambridge University Press.
Visual material: Bergama, https://www.cultureunplugged.com/documentary/watch-online/festival/play/4451/Alethea
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
3 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
3 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
3 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
3 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
3 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
2 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
2 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
2 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
2 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
2 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
2 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
2 |