AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL1412 Uluslararası İlişkilere Giriş Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Öğ.Gör. YASEMİN BİLGEL
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI
Dr. Öğr. Üyesi ZEKERİYA TÜZEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders Uluslararası İlişkiler (Uİ) çalışmalarına genel bir giriş yapar. Uİ’nin kavramsal araçlarını, tarihsel gelişimini ve temel kuramsal yaklaşımlarını ele alır. Güç, güvenlik, egemenlik, çatışma, savaş, barış, iş birliği, küreselleşme vb. gibi merkezi kavramlar derinlemesine incelenir. Mevcut uluslararası konular, temel teorik yaklaşımların genel çerçevesi içinde ve ilgili vaka çalışmalarına dayanan empirik bilgiler üzerinden incelenir ve tartışılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Uİ ile ilgili temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramsal yaklaşımları açıklar;
2. Uİ’nin analitik araçlarını bir disiplin olarak Uİ’deki bir dizi fenomene uygular;
3. Uİ ile ilgili konularda eleştirel ve titiz düşünmeyi geliştirir;
4. Uİ’de savaş ve barış konularının ortaya çıkışını sebep-sonuç ilişkisi bağlamında değerlendirir;
5. Küreselleşmenin dinamiklerini ve sorunlarını analiz eder.

Dersin İçeriği

Uİ’nin ortaya çıkışı ve gelişimi; kavramları ve teorik yaklaşımları; savaş ve barış konuları; değişen aktörler ve kurumlar; küreselleşme ve güncel sorunlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Uİ’nin Tarihsel Süreci ve Küreselleşmesi • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “The Globalization of International Relations”, 2021. https://www.seterra.com/
2) Uİ Teorileri – I: Realist Teoriler • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Realist Theories”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=2jy3JU-ORpo https://www.youtube.com/watch?v=dxJHecyYBno
3) Uİ Teorileri – II: Liberal ve Sosyal Teoriler • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Liberal and Social Theories”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=Q_75neOlW9I
4) Dış Politika • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Foreign Policy”, 2021.
5) SAVAŞ VE BARIŞ 1 • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Conflict”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=VTiYHyKbX1E
6) SAVAŞ VE BARIŞ 2 • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Military Force and Terrorism”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=h6MNnvoD3Jg https://www.youtube.com/watch?v=5zq1J32xjiY
7) VİZE SINAVI
8) Savaş ve Barış – III • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Organization, Law, and Human Rights”, 2021. https://www.un.org/ https://www.youtube.com/watch?v=E67ln5yJtyE
9) Uluslararası Politik Ekonomi • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Trade”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=HfN8BnRJryQ
10) Uluslararası Bütünleşme • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Integration”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=_pDVmlNrDuM
11) Küresel Sorunlar – I • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Environment and Population”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=JC7v8XKvb7Y https://www.youtube.com/watch?v=Ur77lDetI9Q
12) KÜRESEL SORUNLAR 2 • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “The North-South Gap”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=D3vEcpSqsjQ https://www.youtube.com/watch?v=Tuxc8RnVLRk
13) Uluslararası Kalkınma • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Development”, 2021.
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Joshua Goldstein & Jon Pevehouse, International Relations, 11th Edition, 2017; 12th Edition, 2021, Pearson: Boston.
The textbook written on the syllabus is also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
Diğer Kaynaklar: Youtube videos and Internet links on related subjects.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 158
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 4
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 4
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 5
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 4
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 4
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 4
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 4
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 4
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 4
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 3
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 3
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 4