Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Öğ.Gör. YASEMİN BİLGEL
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI
Dr. Öğr. Üyesi ZEKERİYA TÜZEN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Mevcut Değil |
Dersin Amacı: |
Bu ders Uluslararası İlişkiler (Uİ) çalışmalarına genel bir giriş yapar. Uİ’nin kavramsal araçlarını, tarihsel gelişimini ve temel kuramsal yaklaşımlarını ele alır. Güç, güvenlik, egemenlik, çatışma, savaş, barış, iş birliği, küreselleşme vb. gibi merkezi kavramlar derinlemesine incelenir. Mevcut uluslararası konular, temel teorik yaklaşımların genel çerçevesi içinde ve ilgili vaka çalışmalarına dayanan empirik bilgiler üzerinden incelenir ve tartışılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Uİ’nin Tarihsel Süreci ve Küreselleşmesi |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “The Globalization of International Relations”, 2021.
https://www.seterra.com/
|
2) |
Uİ Teorileri – I: Realist Teoriler |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Realist Theories”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=2jy3JU-ORpo
https://www.youtube.com/watch?v=dxJHecyYBno
|
3) |
Uİ Teorileri – II: Liberal ve Sosyal Teoriler |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Liberal and Social Theories”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=Q_75neOlW9I
|
4) |
Dış Politika |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Foreign Policy”, 2021. |
5) |
SAVAŞ VE BARIŞ 1 |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Conflict”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=VTiYHyKbX1E
|
6) |
SAVAŞ VE BARIŞ 2 |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Military Force and Terrorism”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=h6MNnvoD3Jg
https://www.youtube.com/watch?v=5zq1J32xjiY
|
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
Savaş ve Barış – III |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Organization, Law, and Human Rights”, 2021.
https://www.un.org/
https://www.youtube.com/watch?v=E67ln5yJtyE |
9) |
Uluslararası Politik Ekonomi |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Trade”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=HfN8BnRJryQ
|
10) |
Uluslararası Bütünleşme |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Integration”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=_pDVmlNrDuM
|
11) |
Küresel Sorunlar – I |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Environment and Population”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=JC7v8XKvb7Y
https://www.youtube.com/watch?v=Ur77lDetI9Q
|
12) |
KÜRESEL SORUNLAR 2 |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “The North-South Gap”, 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=D3vEcpSqsjQ
https://www.youtube.com/watch?v=Tuxc8RnVLRk
|
13) |
Uluslararası Kalkınma |
• Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Development”, 2021. |
14) |
KONU TEKRARI & SORU-CEVAP |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
4 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
4 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
5 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
4 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
4 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
4 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
4 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
4 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
4 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
3 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
3 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
4 |