GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL1351 | Siyaset Bilimine Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ZEYNEP HANDE PAKER UNCU Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI Öğ.Gör. YASEMİN BİLGEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders siyaset biliminin temel kavramlarını ve teorilerini anlamak için analitik bilgi ve pratik becerileri sağlamayı hedefler. Siyaset ile ilgili çok çeşitli konulara, teorilere ve paradigmalara değinmektedir. İnsan doğasından başlayarak, toplumu, devleti, siyasi sistemleri ve siyasal yapıları inceleyerek analiz eder. İç ve dış politikaların önemli unsurlarını, siyasi ekonomik yapıları, uluslararası ilişkilerde temel kavramları da bu analizlere eklemeyi hedefler. Bu ders, (i) siyasetin doğasını (ii) devlet kurma süreçleri ve rejim türlerinin sınıflandırılması, (iii) politik kurumların yapıları, (iv) politik aktörlerin rolü ve (v) yönetim süreçlerinde performans dengelerini de analiz eder. Her konuda teorik kavramları ve ampirik literatürü anlamak için önde gelen araştırmaları inceler. Bu ders: toplum, devlet, halk, meşruiyet, egemenlik, otorite, güç, hükümet, liderlik, anayasa, siyasi rejim, siyasi kültür, sivil toplum, kamuoyu, yasama, yürütme, yargı, gelişim, siyasi partiler, seçimler, seçim sistemleri, baskı ve çıkar grupları, medya gibi pek çok önemli kavramı da inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Siyasetin temel kavramlarını tanır 2. Bireyler, toplum, devlet sivil toplum, kurumlar ve teşkilatlar arasındaki çoklu ilişkileri inceler 3. Siyaset biliminin temel teori, metod ve uygulamalarını inceler 4. Siyasi düşünceye etki etmiş önemli düşünürleri ve bu etkilerin önemini analiz eder 5. Siyasi sistemlerin ve rejimlerin avantaj ve dezavantajlarını inceler 6. Siyasi yapılar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri karşılaştırır ve analiz eder 7. Geçmişte ve güncel dönemde ortaya çıkmış önemli olayları inceler ve analiz eder. |
• Siyasi İdeolojiler ve Düşünürler • Teoriler • Demokrasi Kavramı • Hükümetler, Rejimler ve Devlet Kurumları • Seçimler ve Seçim Sistemleri • Siyasi Aktörler • Siyasi partiler • Parti Sistemleri • Ulusal Hükümetler • Siyasi Gruplar, Sivil Toplum, Siyasi Kültür, Medya • Yasama, Yürütme, Yargı Organları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.1 |
2) | Siyaset Biliminde Teoriler ve Kavramlar | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.2 |
3) | Siyasi İdeolojiler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.3 |
4) | Hükümetler, Siyasi Sistemler ve Rejimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.12 |
5) | Demokrasi ve Meşruiyet | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.4 |
6) | Devlet ve Devlet-altı Siyaset | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.5 |
7) | ARA SINAV | |
8) | Millet Kavramı ve Milliyetçilik | |
9) | Küreselleşme, Siyasi Kültür ve Medya | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.9 |
10) | Temsil, Seçmenler ve Seçimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.10 |
11) | Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.11 |
12) | Yasama, Yürütme ve Yargı Organları | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.13, 14, 15 |
13) | Çıkar Grupları, Sivil Toplum ve Toplumsal Hareketler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.16 |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Heywood, Politics. Macmillan, 2013 4th edition. Michael G. Roskin, Robert L. Cord, James A. Medeiros, and Walter S. Jones, Political Science: An Introduction, Perason, 12th edition, 2012William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, 3rd Ed., London: Routledge, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 157 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |