MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL1351 | Siyaset Bilimine Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAKAN YILMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAKAN YILMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Siyaset bilimi dersine şu motto ile başlayabiliriz: "Herkes bir siyaset bilimcisidir!" Gerçekten de, her birimiz siyaset içinde yaşadığımız, siyaseti deneyimlediğimiz, siyasi süreçlerden etkilendiğimiz ve zaman zaman siyasi sonuçları etkilemek için harekete geçmeyi seçtiğimiz anlamında birer siyaset bilimcisiyiz. Hepimiz, kişisel gözlemlerimize, günlük yaşam deneyimlerimize, ebeveynlerimizden ve arkadaşlarımızdan duyduklarımıza ve geleneksel ve sosyal medyada gördüğümüz haberlere dayalı olarak siyasete dair sezgisel bir anlayışa sahibiz. Bu dersin temel amacı, siyasete dair sezgisel anlayışımızın ötesine geçmemizi sağlamak ve bunu yaparken siyasi felsefe ve siyaset biliminin en büyük zihinleri tarafından yüzyıllar boyunca geliştirilen temel kavramlar ve yöntemlerle kendimizi donatmaktır. Bunu başararak, sınırlı kişisel bakış açılarımızdan daha evrensel ve teorik bir siyasi anlayışa doğru ilerleyebileceğiz. Bize sunulan siyasi fikirlere karşı sağlıklı bir şüphecilik geliştirebileceğiz. Siyasi argümanlarımızı ve değerlendirmelerimizi uygun yöntemlere ve güvenilir kanıtlara dayandırmayı öğreneceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Siyasetin temel odak noktası olan başlıca otorite türlerini kavramak. 2)Bireylerin siyasi otoriteye karşı sergiledikleri baskın tepkileri belirlemek. 3)Siyaset biliminin ana dalları olan ulusal siyaset, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler ve siyasi felsefe konularında temel bir anlayış geliştirmek. 4)Siyasi analizde nicel ve nitel yöntemler konusunda temel bir yeterlilik sergilemek. 5)Siyaset biliminin temel konularını, siyasi ideolojiler, devlet, siyasi rejimler ve siyasi kültür dahil olmak üzere açıklamak. 6)Ders süresince edinilen kavram ve yöntemleri kullanarak siyasi sorunları nesnel bir şekilde değerlendirmek. 7)Siyasi ve sosyal sorunların çözümüne yönelik politika önerileri oluşturmak. |
• Siyasi İdeolojiler ve Düşünürler • Teoriler • Demokrasi Kavramı • Hükümetler, Rejimler ve Devlet Kurumları • Seçimler ve Seçim Sistemleri • Siyasi Aktörler • Siyasi partiler • Parti Sistemleri • Ulusal Hükümetler • Siyasi Gruplar, Sivil Toplum, Siyasi Kültür, Medya • Yasama, Yürütme, Yargı Organları Dersin öğretim yöntemleri “Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Anlatım, Okuma, Problem Çözme” şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı: Ders içeriği, beklentiler ve gereksinimlerin sunulması. | |
2) | Siyaset Bilimine Giriş: Sosyal bilimlere genel bir bakış, özellikle siyaset bilimi ile ilgili kavramsal ve yöntemsel konuların tartışılması. Siyaset biliminin diğer sosyal bilimlerle ilişkili olarak tarihsel gelişiminin genel bir değerlendirmesi. | |
3) | Siyasi İdeolojiler – Bölüm 1: Liberalizm ve Sosyalizm | "Political Ideas and Ideologies", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed., ch. 2 |
4) | iyasi İdeolojiler – Bölüm 2: Muhafazakarlık ve diğer modern ideolojiler. | "Political Ideas and Ideologies", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed., ch. 2 |
5) | Devlet:Devlet oluşumuna yönelik teorik yaklaşımlar ve devlet türleri. | "Politics and the State", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed, ch. 3 |
6) | Siyasal Rejimler | "Governments, Systems and Regimes", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed, ch 12 |
7) | Ara Sınav Öncesi Genel Değerlendirme | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Demokrasi | "Democracy and Legitimacy”, in Andrew Heywood, Politics 4th ed., ch. 4 “Assemblies”, in Andrew Heywood, Politics 4th ed., ch.14 |
10) | Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri: | "Parties and Party Systems", in Andrew Heywood, Politics 4th ed., ch. 10 |
11) | Seçimler, Seçim Sistemleri ve Oy Verme Davranışı: | "Representation, Elections and Voting", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed., ch. 9 |
12) | Siyasal Kültür ve Demokrasi | “Political Culture and the Media", in Andrew Heywood, Politics 4th ed, ch. 8 |
13) | Kimlik Siyaseti | “Politics, Society and Identity”, in Andrew Heywood, Politics 4th ed, ch. 7 |
14) | Sınıf İçi Kompozisyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Sınavlarda başarılı olabilmek için iki temel bilgi kaynağını gerektirmektedir: 1) Ders anlatımları. 2) Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4. baskısı ve sonraki baskılar). Zorunlu ders kitabının yanı sıra, aşağıdaki kitaplar ek kaynaklar olarak kullanılabilir: Bertrand Badie, Dirk Berg-Schlosser, Leonardo Morlino, International Encyclopedia of Political Science, London: Sage, 2011. Leonardo Morlino, Dirk Berg-Schlosser, Bertrand Badie, Political Science A Global Perspective, London: Sage, 2011. This course necessitates two essential sources of information, notably for excelling in the examinations: 1. The professor's lectures. 2. Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4th edition and subsequent editions). Alongside the required textbook, the subsequent books may serve as supplementary resources: |
Diğer Kaynaklar: | Sınavlarda başarılı olabilmek için iki temel bilgi kaynağını gerektirmektedir: 1) Ders anlatımları. 2) Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4. baskısı ve sonraki baskılar). Zorunlu ders kitabının yanı sıra, aşağıdaki kitaplar ek kaynaklar olarak kullanılabilir: Bertrand Badie, Dirk Berg-Schlosser, Leonardo Morlino, International Encyclopedia of Political Science, London: Sage, 2011. Leonardo Morlino, Dirk Berg-Schlosser, Bertrand Badie, Political Science A Global Perspective, London: Sage, 2011. This course necessitates two essential sources of information, notably for excelling in the examinations: 1. The professor's lectures. 2. Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4th edition and subsequent editions). Alongside the required textbook, the subsequent books may serve as supplementary resources: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 157 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |