TIP
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL1351 Siyaset Bilimine Giriş Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKAN YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKAN YILMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Siyaset bilimi dersine şu motto ile başlayabiliriz: "Herkes bir siyaset bilimcisidir!" Gerçekten de, her birimiz siyaset içinde yaşadığımız, siyaseti deneyimlediğimiz, siyasi süreçlerden etkilendiğimiz ve zaman zaman siyasi sonuçları etkilemek için harekete geçmeyi seçtiğimiz anlamında birer siyaset bilimcisiyiz. Hepimiz, kişisel gözlemlerimize, günlük yaşam deneyimlerimize, ebeveynlerimizden ve arkadaşlarımızdan duyduklarımıza ve geleneksel ve sosyal medyada gördüğümüz haberlere dayalı olarak siyasete dair sezgisel bir anlayışa sahibiz.

Bu dersin temel amacı, siyasete dair sezgisel anlayışımızın ötesine geçmemizi sağlamak ve bunu yaparken siyasi felsefe ve siyaset biliminin en büyük zihinleri tarafından yüzyıllar boyunca geliştirilen temel kavramlar ve yöntemlerle kendimizi donatmaktır. Bunu başararak, sınırlı kişisel bakış açılarımızdan daha evrensel ve teorik bir siyasi anlayışa doğru ilerleyebileceğiz. Bize sunulan siyasi fikirlere karşı sağlıklı bir şüphecilik geliştirebileceğiz. Siyasi argümanlarımızı ve değerlendirmelerimizi uygun yöntemlere ve güvenilir kanıtlara dayandırmayı öğreneceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Siyasetin temel odak noktası olan başlıca otorite türlerini kavramak.
2)Bireylerin siyasi otoriteye karşı sergiledikleri baskın tepkileri belirlemek.
3)Siyaset biliminin ana dalları olan ulusal siyaset, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler ve siyasi felsefe konularında temel bir anlayış geliştirmek.
4)Siyasi analizde nicel ve nitel yöntemler konusunda temel bir yeterlilik sergilemek.
5)Siyaset biliminin temel konularını, siyasi ideolojiler, devlet, siyasi rejimler ve siyasi kültür dahil olmak üzere açıklamak.
6)Ders süresince edinilen kavram ve yöntemleri kullanarak siyasi sorunları nesnel bir şekilde değerlendirmek.
7)Siyasi ve sosyal sorunların çözümüne yönelik politika önerileri oluşturmak.

Dersin İçeriği

• Siyasi İdeolojiler ve Düşünürler
• Teoriler
• Demokrasi Kavramı
• Hükümetler, Rejimler ve Devlet Kurumları
• Seçimler ve Seçim Sistemleri
• Siyasi Aktörler
• Siyasi partiler
• Parti Sistemleri
• Ulusal Hükümetler
• Siyasi Gruplar, Sivil Toplum, Siyasi Kültür, Medya
• Yasama, Yürütme, Yargı Organları

Dersin öğretim yöntemleri “Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Anlatım, Okuma, Problem Çözme” şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı: Ders içeriği, beklentiler ve gereksinimlerin sunulması.
2) Siyaset Bilimine Giriş: Sosyal bilimlere genel bir bakış, özellikle siyaset bilimi ile ilgili kavramsal ve yöntemsel konuların tartışılması. Siyaset biliminin diğer sosyal bilimlerle ilişkili olarak tarihsel gelişiminin genel bir değerlendirmesi.
3) Siyasi İdeolojiler – Bölüm 1: Liberalizm ve Sosyalizm "Political Ideas and Ideologies", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed., ch. 2
4) iyasi İdeolojiler – Bölüm 2: Muhafazakarlık ve diğer modern ideolojiler. "Political Ideas and Ideologies", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed., ch. 2
5) Devlet:Devlet oluşumuna yönelik teorik yaklaşımlar ve devlet türleri. "Politics and the State", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed, ch. 3
6) Siyasal Rejimler "Governments, Systems and Regimes", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed, ch 12
7) Ara Sınav Öncesi Genel Değerlendirme
8) ARA SINAV
9) Demokrasi "Democracy and Legitimacy”, in Andrew Heywood, Politics 4th ed., ch. 4 “Assemblies”, in Andrew Heywood, Politics 4th ed., ch.14
10) Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri: "Parties and Party Systems", in Andrew Heywood, Politics 4th ed., ch. 10
11) Seçimler, Seçim Sistemleri ve Oy Verme Davranışı: "Representation, Elections and Voting", in Andrew Heywood, Politics, 4th ed., ch. 9
12) Siyasal Kültür ve Demokrasi “Political Culture and the Media", in Andrew Heywood, Politics 4th ed, ch. 8
13) Kimlik Siyaseti “Politics, Society and Identity”, in Andrew Heywood, Politics 4th ed, ch. 7
14) Sınıf İçi Kompozisyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sınavlarda başarılı olabilmek için iki temel bilgi kaynağını gerektirmektedir:

1) Ders anlatımları.
2) Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4. baskısı ve sonraki baskılar).

Zorunlu ders kitabının yanı sıra, aşağıdaki kitaplar ek kaynaklar olarak kullanılabilir:

Bertrand Badie, Dirk Berg-Schlosser, Leonardo Morlino, International Encyclopedia of Political Science, London: Sage, 2011.

Leonardo Morlino, Dirk Berg-Schlosser, Bertrand Badie, Political Science A Global Perspective, London: Sage, 2011.


This course necessitates two essential sources of information, notably for excelling in the examinations:
1. The professor's lectures.
2. Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4th edition and subsequent editions).

Alongside the required textbook, the subsequent books may serve as supplementary resources:



Diğer Kaynaklar: Sınavlarda başarılı olabilmek için iki temel bilgi kaynağını gerektirmektedir:

1) Ders anlatımları.
2) Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4. baskısı ve sonraki baskılar).

Zorunlu ders kitabının yanı sıra, aşağıdaki kitaplar ek kaynaklar olarak kullanılabilir:

Bertrand Badie, Dirk Berg-Schlosser, Leonardo Morlino, International Encyclopedia of Political Science, London: Sage, 2011.

Leonardo Morlino, Dirk Berg-Schlosser, Bertrand Badie, Political Science A Global Perspective, London: Sage, 2011.


This course necessitates two essential sources of information, notably for excelling in the examinations:
1. The professor's lectures.
2. Andrew Heywood, Politics (Hampshire and New York: Palgrave, 4th edition and subsequent editions).

Alongside the required textbook, the subsequent books may serve as supplementary resources:



Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 157
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. 1
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 5
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 3
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. 2
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. 1
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. 2
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. 1
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. 2
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 2
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. 2
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. 2
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. 2
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. 2
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. 2
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. 2
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. 2
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. 2
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler