Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kapalı Ekonomiden Açık Ekonomiye |
|
2) |
Döviz Kuru Belirlenimi ve Döviz Kuru Rejimleri |
|
3) |
Mundell - Fleming Modeli |
|
4) |
Phillips Eğrisi ve Döviz Kuru Geçişgenliği |
|
5) |
Enflasyon Hedeflemesi ve Açık Ekonomi için Taylor Kuralı |
|
6) |
İçsel Para Arzı ve Kredi Para |
|
7) |
Tobin Q ve Varlık Fiyatları |
|
8) |
Tüketim Yatırım ve Servet Etkisi |
|
9) |
Para Politikasının Aktarımı |
|
10) |
Maliye Politikası ve Borç Dinamikleri |
|
11) |
Ara Sınav |
|
12) |
Mundell - Fleming - Tobin Modelinde Çifte Açık |
|
13) |
Küresel Likidite Fazlası ve Likidite Tuzağı |
|
14) |
Merkez Bankaları ve Finansal İstikrar |
|
15) |
Makroekonomide Beklentiler |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
4 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
5 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
4 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
5 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
4 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
5 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
5 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
4 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
4 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |