EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3702 | İleri Makroekonomi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin makro ekonomi alanındaki bilgilerini artırmak, analiz yeteneklerini geliştirmek ve bu tekniklerin daha ileri düzeyde makro ekonomi çalışmalarında nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler, ekonomik bir model tanımlayabilecekler, 2. Dinamik modeller çerçevesinde ekonomik ilişkileri tanımlayabilecekler, 3.Makro ekonomide yer alan enflasyon hedeflemesi, Taylor kuralı, likidite tuzağı gibi günümüzün ekonomik gelişmeleri ile de ilişkili bazı ileri kavramları öğrenecekler, 4. Ekonomi politikalarının, ekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz edebilecekler. |
Esnek ve yönetilen döviz kuru modelleri ile açık ekonomi modelleri Enflasyon Hedeflemesi Mundell - Fleming Modeli Maliye Politikaları ve Borç dinamikleri Makro ekonomi modellerinde finansal piyasalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kapalı Ekonomiden Açık Ekonomiye | |
2) | Döviz Kuru Belirlenimi ve Döviz Kuru Rejimleri | |
3) | Mundell - Fleming Modeli | |
4) | Phillips Eğrisi ve Döviz Kuru Geçişgenliği | |
5) | Enflasyon Hedeflemesi ve Açık Ekonomi için Taylor Kuralı | |
6) | İçsel Para Arzı ve Kredi Para | |
7) | Tobin Q ve Varlık Fiyatları | |
8) | Tüketim Yatırım ve Servet Etkisi | |
9) | Para Politikasının Aktarımı | |
10) | Maliye Politikası ve Borç Dinamikleri | |
11) | Ara Sınav | |
12) | Mundell - Fleming - Tobin Modelinde Çifte Açık | |
13) | Küresel Likidite Fazlası ve Likidite Tuzağı | |
14) | Merkez Bankaları ve Finansal İstikrar | |
15) | Makroekonomide Beklentiler | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Rodseth, A., Open Economy Macroeconomics, Cambridge University Press, 2000 |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 5 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 1 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 4 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 2 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 4 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 1 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 3 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 2 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 2 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |