EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4754 | Uygulamalı İktisatta Seçilmiş Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersin Amacı: | Gerçek dünya problemlerine titiz ekonomik analiz uygulama becerisi, işverenler ve öğrenciler tarafından değer verilen önemli bir yetkinlik olmaya devam etmektedir. Bu ders, uygulamalı mikroekonomik konuları anlamak için mikroekonomi tekniklerinin, mikro-ekonometri ve matematiksel modelleme dahil olmak üzere, kullanımını vurgulamayı amaçlamaktadır. Ekonometri ile matematik arasındaki denge, belirli bir yılda öğretilen konulara bağlı olarak değişiklik gösterecektir. Ders, öğrencilere sağlam bir temel ve uygulamalı mikroekonomi bilgisi sayesinde önemli ekonomik sorunları analiz etme ve tartışma yetkinliği kazandırmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Akademik makaleleri eleştirel bir şekilde okuyup değerlendirebilecek, • Akademik makalelerin sonuçlarını kalem-kağıt ve yazılımlar kullanarak tekrarlayabilecek, • Verileri yorumlamak için uygulamalı araçları kullanabilecek; sayısal istatistikler kullanarak verileri tanımlayabilecek; grafikleri kullanarak verileri görselleştirebilecek; ampirik araçlar kullanarak değişkenler arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecek ve bunların önemini test edebilecek; • Veri bankalarından veri indirebilecek ve yönetebilecek; • Sunum becerilerimi geliştirecektir. |
Dersin öğretim yöntemleri; Ders Anlatımı, Okuma, Bireysel Çalışma ve Soru Çözümü şeklindedir. Bu ders, öğrencilerin ilgi duyabileceği ampirik akademik makalelerden yola çıkarak bu makalelerin tartışılmasını; öğrencilerin kendi araştırma sorularını bulup istatistiki ve ampirik metotlarla araştırma sorularına cevap arayarak sunum becerilerini geliştirmeyi kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Giriş - Ekonomik düşünme biçimi Giriş – Proje | |
3) | Mikroekonominin Uygulamaları: Kamu Ekonomisi | |
4) | Mikroekonominin Uygulamaları: Kentsel Ekonomi | |
5) | Mikroekonominin Uygulamaları: Çalışma Ekonomisi | |
6) | Mikroekonominin Uygulamaları: Eğitim Ekonomisi | |
7) | Mikroekonominin Uygulamaları: Sağlık Ekonomisi | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Mikroekonominin Uygulamaları: Çevre Ekonomisi | |
10) | Mikroekonominin Uygulamaları: Yoksulluk Ekonomisi | |
11) | Mikroekonominin Uygulamaları: Hukuk ve Ekonomi | |
12) | Mikroekonominin Uygulamaları: Cinsiyet Çalışmaları | |
13) | Mikroekonominin Uygulamaları: Spor Ekonomisi | |
14) | Sunumlar / Ders materyalinin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | There will be a reading list provided in Itslearning platform. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 85 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 15 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 4 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 2 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 4 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 1 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 1 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 3 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 4 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 2 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 3 |