EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2011 | İktisatta Doğrusal Modeller | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin lineer denklemler ve matris cebri hakkındaki bilgisini artırmak ve bu tekniklerin ekonomide nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel Matris cebri bilgisiniz kazanırlar 2. Matris cebrinin ekonomide nasıl kullanılacağını öğrenirler. 3. Lineer denklem sistemleri tanımlamayı öğrenirler. 4. Eşzamanlı denklem sistemlerinin çözümünü öğrenirler. 5. Kapalı ve açık makro ekonomi modellerinin matrisler ile analizini öğrenirler. 6. Markov zincirleri ile olasılık ve matris konseptlerini birleştirerek anjaliz yapabilirler. 7. Diferansiyel denklem çözümlerinde kullanılan özdeğer, özvektör hesaplamalarını ve bunların diferansiyel denklem sistemlerinin çözümlerinde kullanmayı öğrenirler. |
Lineer Denklem Sistemleri Matrisler Determinantlar Jacobian Matrisleri Statik Mundell Fleming Modeli Vektörler Lineer Dönüşümler İç çarpım uzayları Lentief Girdi - Çıktı Modelleri Markov Zincirleri Özdeğerler ve özvektörler Lineer Programlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vektörler ve Vektör Uzayları | . |
2) | Matrisler ve Matris İşlemleri | . |
3) | Determinant ve Lineer Denklem Sistemleri | . |
4) | Jacobian Matrisi ve Statik Mundell - Fleming Modeli | . |
5) | Leontief Girdi - Çıktı Modeli | . |
6) | Markov Zincirleri | . |
7) | Ara Sınav | . |
8) | Özdeğerler ve Özvektörler | . |
9) | Lineer Diferansiyel Denklem Sistemlerinin Özdeğer ve Özvektörlerle Çözümü | . |
10) | Dinamik Lineer Eşzamanlı Denklem Sistemlerine Giriş ve Dinamik IS-LM Modeli | . |
11) | Lineer Dönüşümler | . |
12) | Öklit Uzayları | . |
13) | İç Çarpım Uzayları | . |
14) | LU Ayrıştırması | . |
15) | Lineer Programlama | . |
16) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Finite Mathematics, Barnett, R., Ziegler, M., Byleen, K., Pearson, 2010 Linear Algebra With Applications, G. Williams, Jones and Barlett Publishers, 4th Edition 2001 |
Diğer Kaynaklar: | Linear Algebra With Applications, G. Williams, Jones and Barlett Publishers, 4th Edition 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 5 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 1 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 3 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 3 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 2 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 5 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 5 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 2 |