SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4224 | Endüstriyel Örgütler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs. |
Dersin Amacı: | Bu ders firmalar ile illgilidir. Aksak rekabetin olduğu piyaslarada firma davranışı ile ilgilenir. Pazar gücünün elde edilmesi, kullanılması, firmalar arası stratejik etkileşim ve devletin piyasalardaki rolü üzerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Piyasa ekonomisinde kârın rolünü açıklayabilecek, 2.Optimum fiyatları belirleme sürecini ve fiyat ayrımcılığını anlayabilecek, 3.Firmalar arasındaki fiyat ve fiyat dışı rekabetin ekonomik refahı nasıl etkilediğini anlayabilecek, 4.Talep/arz analizini kullanarak sektör düzeyindeki değişiklikleri tahmin edebilecek, 5.Rekabetçi, oligopolistik ve tekelci piyasa modellerini analiz edin ve değerlendirebilecek, 6.Eylemlerinizin başkalarının eylemlerini nasıl etkilediğini tahmin etmek için oyun teorisini kullanabilecek, 7.Firmaların yapı ve davranışlarının ekonomik refahı nasıl etkilediğini ve bu sonuçların yapı ve davranışı etkilemek için nasıl geri bildirimde bulunduğunu analiz edin ve değerlendirebilecek, 8.Piyasa başarısızlığının kaynaklarını belirleyebilecek, 9.Hükümet rekabet politikasının rolünü açıklayabilecektir. |
Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı, Okuma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Tartışma ve Problem Çözme şeklindedir. Piyasa yapısı ve Pazar gücü, Fiyat ayrımcılığı ve tekel, Ürün ve kalite farklılaştırması, Statik ve dinamik oyunlar, Rekabeti engelleyici davranışlar, Birleşmeler Dersin Öğretim yöntemleri • Bireysel Çalışma • Farklılaştırma • İş Birliğine Dayalı Öğrenme • Okuma • Tartışma • Problem Çözme • Anlatım • Örnek Olay İnceleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | PEPALL et al., Ch.1 |
2) | Temel mikroekonomi | PEPALL et al., Ch.2 |
3) | Pazar Yapısı ve Pazar Gücü | PEPALL et al., Ch.3 |
4) | Teknoloji ve Maliyetler | PEPALL et al., Ch.4 |
5) | Fiyat Ayrımcılığı ve Tekel | PEPALL et al., Ch.5,6 |
6) | Tekel Altında Ürün Çeşitliliği ve Kalitesi | PEPALL et al., Ch.7 |
7) | Emtia Paketleme ve Bağlantı Satışları | PEPALL et al., Ch.8 |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Statik Oyunlar: Miktar v. Fiyat Rekabeti | PEPALL et al., Ch.8 & 9 |
10) | Dinamik Oyunlar: İlk ve İkinci Hamleler | PEPALL et al., Ch.11 |
11) | Giriş Caydırma ve Avlanma | PEPALL et al., Ch.12,13 |
12) | Fiyat Sabitleme ve Tekrarlanan Oyunlar | PEPALL et al., Ch.14 |
13) | Yatay Birleşmeler | PEPALL et al., Ch.16 |
14) | Dikey ve Konglomera Birleşmeleri | PEPALL et al., Ch.17 |
Ders Notları / Kitaplar: | Industrial Organization: Contemporary Theory and Empirical Applications by PEPALL, RICHARDS and NORMAN, Blackwell Publishing, 4th or 5th edition. |
Diğer Kaynaklar: | The Economist Businessweek HBR |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 2 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 2 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |