Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs. |
Dersin Amacı: |
Bu ders firmalar ile illgilidir. Aksak rekabetin olduğu piyaslarada firma davranışı ile ilgilenir. Pazar gücünün elde edilmesi, kullanılması, firmalar arası stratejik etkileşim ve devletin piyasalardaki rolü üzerine odaklanır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
PEPALL et al., Ch.1 |
2) |
Temel mikroekonomi |
PEPALL et al., Ch.2 |
3) |
Pazar Yapısı ve Pazar Gücü |
PEPALL et al., Ch.3 |
4) |
Teknoloji ve Maliyetler |
PEPALL et al., Ch.4 |
5) |
Fiyat Ayrımcılığı ve Tekel |
PEPALL et al., Ch.5,6 |
6) |
Tekel Altında Ürün Çeşitliliği ve Kalitesi |
PEPALL et al., Ch.7 |
7) |
Emtia Paketleme ve Bağlantı Satışları |
PEPALL et al., Ch.8 |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Statik Oyunlar: Miktar v. Fiyat Rekabeti |
PEPALL et al., Ch.8 & 9 |
10) |
Dinamik Oyunlar: İlk ve İkinci Hamleler |
PEPALL et al., Ch.11 |
11) |
Giriş Caydırma ve Avlanma |
PEPALL et al., Ch.12,13 |
12) |
Fiyat Sabitleme ve Tekrarlanan Oyunlar |
PEPALL et al., Ch.14 |
13) |
Yatay Birleşmeler |
PEPALL et al., Ch.16 |
14) |
Dikey ve Konglomera Birleşmeleri |
PEPALL et al., Ch.17 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|