LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4224 Endüstriyel Örgütler Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs.
Dersin Amacı: Bu ders firmalar ile illgilidir. Aksak rekabetin olduğu piyaslarada firma davranışı ile ilgilenir. Pazar gücünün elde edilmesi, kullanılması, firmalar arası stratejik etkileşim ve devletin piyasalardaki rolü üzerine odaklanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Piyasa ekonomisinde kârın rolünü açıklayabilecek,
2.Optimum fiyatları belirleme sürecini ve fiyat ayrımcılığını anlayabilecek,
3.Firmalar arasındaki fiyat ve fiyat dışı rekabetin ekonomik refahı nasıl etkilediğini anlayabilecek,
4.Talep/arz analizini kullanarak sektör düzeyindeki değişiklikleri tahmin edebilecek,
5.Rekabetçi, oligopolistik ve tekelci piyasa modellerini analiz edin ve değerlendirebilecek,
6.Eylemlerinizin başkalarının eylemlerini nasıl etkilediğini tahmin etmek için oyun teorisini kullanabilecek,
7.Firmaların yapı ve davranışlarının ekonomik refahı nasıl etkilediğini ve bu sonuçların yapı ve davranışı etkilemek için nasıl geri bildirimde bulunduğunu analiz edin ve değerlendirebilecek,
8.Piyasa başarısızlığının kaynaklarını belirleyebilecek,
9.Hükümet rekabet politikasının rolünü açıklayabilecektir.

Dersin İçeriği

Piyasa yapısı ve Pazar gücü, Fiyat ayrımcılığı ve tekel, Ürün ve kalite farklılaştırması, Statik ve dinamik oyunlar, Rekabeti engelleyici davranışlar, Birleşmeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş PEPALL et al., Ch.1
2) Temel mikroekonomi PEPALL et al., Ch.2
3) Pazar Yapısı ve Pazar Gücü PEPALL et al., Ch.3
4) Teknoloji ve Maliyetler PEPALL et al., Ch.4
5) Fiyat Ayrımcılığı ve Tekel PEPALL et al., Ch.5,6
6) Tekel Altında Ürün Çeşitliliği ve Kalitesi PEPALL et al., Ch.7
7) Emtia Paketleme ve Bağlantı Satışları PEPALL et al., Ch.8
8) Vize Sınavı
9) Statik Oyunlar: Miktar v. Fiyat Rekabeti PEPALL et al., Ch.8 & 9
10) Dinamik Oyunlar: İlk ve İkinci Hamleler PEPALL et al., Ch.11
11) Giriş Caydırma ve Avlanma PEPALL et al., Ch.12,13
12) Fiyat Sabitleme ve Tekrarlanan Oyunlar PEPALL et al., Ch.14
13) Yatay Birleşmeler PEPALL et al., Ch.16
14) Dikey ve Konglomera Birleşmeleri PEPALL et al., Ch.17

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Industrial Organization: Contemporary Theory and Empirical Applications by PEPALL, RICHARDS and NORMAN, Blackwell Publishing, 4th or 5th edition.
Diğer Kaynaklar: The Economist
Businessweek
HBR

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 8 1 8
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak