EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4192 | İktisadi Analiz II | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Ekonomik Analiz I dersinin devamı niteliğindedir. Dersin odak oktası Keynes olacaktır. Keynes'e ilişkin ayrıntılı incelemenin ardından, Neo-Klasik Düşünce ve Keynes arasındaki farklılıklar işlenecektir. Dersin son kısmında fark denklemleri ve Kaos Teorisi gibi konular ele alınarak dinamik ekonomik analiz incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Keynes'in Para Teorisi, İşsizlik Yaklaşımı, Tüketim ve Yatırım teorilerini açıklayabilir, 2. Keynesçi teorideki beklentileri anlayabilir, 3. Neoklasik ve Keynesçi yaklaşımları karşılaştırabilir, 4. Fark Denklemlerini çözebilir, 5. Stokastik Fark Denklemlerini çözebili, 6. Kaos Teorisinin temellerini kavrayabilir. |
Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı, Okuma, Bireysel Çalışma ve Problem Çözme şeklindedir. Ders Neo-Klasikler ile Keynes arasındaki temel ayrım noktasının ne olduğu ile başlamaktadır. Bu kapsamda Say kanunu ve Say kanunun Keynesgil eleştirisi ele alınmaktadır. Bunu izleyen bölümlerde ise Keynes'in işgücü talebi ile ilgili yaklaşımı, Keynes'in tüketim ve yatırım konusuna yaklaşımı detaylı olarak ele alınmakta, bu konularda Keynes'in Neo-Klasiklerden ayrıldığı noktalar irdelenmektedir. Son olarak da Keynes'in toplam talep eksikliği durumlarında niye mali ve parasal politikaları önerdiği konusuna eğilmekte ve Neo-Klasiklerin parasal ve mali politikaların niye etkili olamayacağı konusundaki eleştirilerine yer verilmektedir. Bu kapsamda Hicks ve Friedman gibi iktisatçıların Keynes konusundaki görüşlerine de yer verilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Keynes ve Para | |
2) | Keynes ve İşsizlik | |
3) | Keynesyen Tüketim Teorisi | |
4) | Keynes'in Yatırım Teorisi | |
5) | Keynes'in Kısa ve Uzun Vadeli Beklentileri | |
6) | Hicks Makalesi: Bay Keynes ve Klasikler: Önerilen Bir Yorum | |
7) | Friedman Makalesi: Para Analizinin Teorik Çerçevesi | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Patinkin Makalesi: Price Flexibility and Full Employment | |
10) | Leijonhufvud Makalesi: Keynes and Keynesian: A Suggested Interpretation | |
11) | Fark Denklemleri | |
12) | Stokastik Fark Denklemleri | |
13) | Kaos Teorisi | |
14) | Ders Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | The General Theory of Employment,Interest and Income, J.M.Keynes,McMillan,London,1936 |
Diğer Kaynaklar: | Hicks: Mr.Keynes and Classics: A Suggested Interpretation Friedman: A Theoretical Framework of Monetary Analysis Patinkin: Price Flexibility and Full Employment Leijonhufvud: Keynes and Keynesian: A Suggested Interpretation |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 4 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 3 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 4 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 2 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 5 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 5 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 3 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 4 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 3 |