EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4142 | Ekonomik Fikirlerin Evrimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin İktisadi Düşünce Tarihinin önemli isimlerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaya yöneliktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Adam Smith'in İlk Yazıları 2. Smith’in Metodolojisi ve Diğer Çalışmalarına Etkisi 3. Das Adam Smith Problemi 4. David Ricardo ve Soyut Ekonomik Yaklaşım 5. Smith, Ricardo ve Emek Değer Teorisi 6. Tarihsel Materyalizm ve Diyalektik 7. Kapitalist Toplumda Emtia Fetişizmi ve Emek-Sermayesi 8. Marx ve Kriz Teorisi 9. Jevons, Walras ve Neoklasik İktisadın Ortaya Çıkışı 10. Matematiksel İktisatın Yükselişi |
Adam Smith ve Ekonomi Şafağı Smith’in yöntemi ve emek değer teorisi David Ricardo ve Katkıları Marx: Tarihsel Materyalizm ve Diyalektik Emtia Fetişizmi ve kriz teorisi, 19. Yüzyıl Ekonomistleri: Jevons ve Walras |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adam Smith ve ekonominin doğuşu | |
2) | Adam Smith ve ekonominin doğuşu | |
3) | Smith'in yöntemi ve emek-değer teorisi | |
4) | Smith'in yöntemi ve emek-değer teorisi | |
5) | Ders Tekrarı | |
6) | David Ricardo ve katkıları | |
7) | David Ricardo ve Katkıları | |
8) | Ders Tekrarı | |
9) | Marx: Tarihsel materyalizm ve diyalektik | |
10) | Marx: Tarihsel materyalizm ve diyalektik | |
11) | Mal fetişizmi ve kriz teorileri, 19. yüzyıl son dönem iktisatçıları: Jevons ve Walras | |
12) | Mal fetişizmi ve kriz teorileri, 19. yüzyıl son dönem iktisatçıları: Jevons ve Walras | |
13) | Sunum | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Mark Blaug “Economic Theory in Resrospect” Cambridge University Press, 5th edition 2002 |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 1 |
2) | Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. | 1 |
3) | Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. | 5 |
4) | Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. | 5 |
5) | Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. | 5 |
6) | Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. | 3 |
7) | Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. | 3 |
8) | Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. | 3 |
9) | Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. | 3 |
10) | Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. | 3 |