EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4142 Ekonomik Fikirlerin Evrimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin İktisadi Düşünce Tarihinin önemli isimlerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaya yöneliktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Adam Smith'in İlk Yazıları
2. Smith’in Metodolojisi ve Diğer Çalışmalarına Etkisi
3. Das Adam Smith Problemi
4. David Ricardo ve Soyut Ekonomik Yaklaşım
5. Smith, Ricardo ve Emek Değer Teorisi
6. Tarihsel Materyalizm ve Diyalektik
7. Kapitalist Toplumda Emtia Fetişizmi ve Emek-Sermayesi
8. Marx ve Kriz Teorisi
9. Jevons, Walras ve Neoklasik İktisadın Ortaya Çıkışı
10. Matematiksel İktisatın Yükselişi

Dersin İçeriği

Adam Smith ve Ekonomi Şafağı
Smith’in yöntemi ve emek değer teorisi
David Ricardo ve Katkıları
Marx: Tarihsel Materyalizm ve Diyalektik
Emtia Fetişizmi ve kriz teorisi, 19. Yüzyıl Ekonomistleri: Jevons ve Walras

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adam Smith ve ekonominin doğuşu
2) Adam Smith ve ekonominin doğuşu
3) Smith'in yöntemi ve emek-değer teorisi
4) Smith'in yöntemi ve emek-değer teorisi
5) Ders Tekrarı
6) David Ricardo ve katkıları
7) David Ricardo ve Katkıları
8) Ders Tekrarı
9) Marx: Tarihsel materyalizm ve diyalektik
10) Marx: Tarihsel materyalizm ve diyalektik
11) Mal fetişizmi ve kriz teorileri, 19. yüzyıl son dönem iktisatçıları: Jevons ve Walras
12) Mal fetişizmi ve kriz teorileri, 19. yüzyıl son dönem iktisatçıları: Jevons ve Walras
13) Sunum
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mark Blaug “Economic Theory in Resrospect” Cambridge University Press, 5th edition 2002
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Sunum / Seminer 2 3 6
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 1
2) Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. 1
3) Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. 5
4) Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. 5
5) Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. 5
6) Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. 3
7) Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. 3
8) Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. 3
9) Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. 3
10) Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. 3