EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3062 | Ekonometri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, ECO3061'de ele alınan klasik doğrusal regresyon modelinin ötesine geçerek, Birleştirilmiş kesitler, Fark-Fark modelleri, Panel Veri modelleri ve Zaman Serisi modelleri gibi daha ileri konuları ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • ECO3061'de ele alınan klasik doğrusal regresyon modellerinin, birçok veri kümesi tarafından karşılanmayan kısıtlayıcı varsayımları nedeniyle bazı ekonomik soruları yanıtlamaktan uzak kaldığı. • Klasik doğrusal regresyon modelinin ötesine geçerek sınırlamalarını aşan üç gelişmiş ekonometrik modelin temelleri: birleştirilmiş kesitsel modeller, panel veri modelleri ve zaman serisi modelleri. • Birleştirilmiş kesitsel modeller, panel veri modelleri ve zaman serisi modellerinin nasıl tahmin edileceği ve bu modellerle yanıtlanacak araştırma soruları için hipotez testinin nasıl yürütebilecek, • Birleştirilmiş kesitsel modeller, panel veri modelleri ve zaman serisi modelleriyle ilgili farklı tahmin ve test prosedürlerinin avantajları ve dezavantajları açıklayabilecek, • Gelişmiş ekonometrik modellerle ekonomi ve ilgili alanlarda ampirik çalışmalar yürütebilecek ve yorumlayabilecek, • Birleştirilmiş kesitsel modeller, panel veri modelleri ve zaman serisi modellerinin tahminlerini çalıştırabilecek ve ilgili hipotez testlerini R'de yapabilecektir. |
Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı,Teknoloji Destekli Öğrenme, Deney ve Problem Çözme şeklindedir. Panel Veri Zaman serisi modelleri Kukla bağımlı değişkenli modeller Simultane denklemler Öngörü/Tahmin |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Politika Analizi ve Program Değerlendirmesi | W-Ch7 and W-Ch13 |
3) | Kesit Veri Havuzlama | W-Ch13, SW-Ch13 |
4) | Kesit Veri Havuzlama | W-Ch13, SW-Ch13 |
5) | Kesit Veri Havuzlama | W-Ch13, SW-Ch13 |
6) | Panel Veri Yöntemleri | W-Ch13, Ch14, SW-Ch10 |
7) | Panel Veri Yöntemleri | W-Ch14, SW-Ch10 |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Panel Veri Yöntemleri | W-Ch14, SW-Ch10 |
10) | Panel Veri Yöntemleri | W-Ch14, SW-Ch10 |
11) | Zaman Serisi Analizi: Giriş | W-Ch10, SW-Ch14 |
12) | Zaman Serisi Analizi: Mevsimsel düzeltme | W-Ch10, SW-Ch14 |
13) | Zaman Serisi Analizi: Tahmin | W-Ch10, Ch18, SW-Ch14 |
14) | Zaman Serisi Analizi: Durağan Olmayanlık ve Birim Kök Süreci | W-Ch11, SW-Ch14 |
Ders Notları / Kitaplar: | Wooldridge, J. Introductory Econometrics: A Modern Approach, 7th ed. (or 5th ed.), Cengage Learning. (W) Stock, J. and M. Watson. Introduction to Econometrics, 3rd ed. Addison-Wesley (SW) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1.5 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. | 2 |
3) | Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. | 5 |
4) | Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. | 2 |
5) | Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. | 5 |
6) | Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. | 4 |
7) | Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. | 5 |
8) | Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. | 5 |
9) | Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. | 5 |
10) | Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. | 2 |