ECO3062 Econometrics IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3062 Ekonometri II Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. OZAN BAKIŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere ileri düzey ekonometri modellerinin öğretilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. ECO3061 dersinde öğrendikleri klasik doğrusal tahmin modelinin kısıtlayıcı varsayımlarının pek çok veri seti tarafından sağlanmadığı, dolayısıyla bazı ekonomi sorularını cevaplamakta yetersiz kalabileceğini,
2. Klasik doğrusal tahmin modellerinin kısıtlarını aşmak için ileri ekonometri modellerinden havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modellerinin en temel unsurlarını,
3. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modellerinin nasıl tahmin edileceğini ve bu modeller kullanılarak cevaplanması hedeflenen ekonomik araştırma sorularıyla ilgili hipotez testlerinin nasıl yapılacağını,
4. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modelleriyle ilgili farklı tahmin ve test yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını,
5. Ekonomi ve ilgili alanlarda, uygun ileri ekonometri modellerini kullanıp, ampirik analiz yapmak ve bunun sonuçlarını yorumlamayı,
6. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri model ve zaman serisi modellerinin regresyon analizini ve bu modellerle ilgili hipotez testlerini R uygulamasında yapmayı bilmesi beklenir.

Dersin İçeriği

Panel Veri
Zaman serisi modelleri
Kukla bağımlı değişkenli modeller
Simultane denklemler
Öngörü/Tahmin
ARMA ve ARIMA modeller

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Panel Data
3) Zaman serisi modelleri
4) Durağan olmama
5) Durağan olmayan veri
6) Bağımlı kukla değişken teknikleri
7) Bağımlı kukla değişken teknikleri
8) Ders Tekrarı
9) Eşanlı denklemler
10) AR modelleri
11) MA modelleri
12) ARMA-ARIMA modelleri
13) Tahmin
14) Tahmin

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introduction to Econometrics, James H. Stock and Mark M. Watson, Pearson
Wooldridge, J. Introductory Econometrics: A Modern Approach, 6th ed., South-Western College Publishing. (Earlier or later editions are OK as well). The lectures are based mainly on this book. Power point slides, chapter outlines and other resources are available at: http://edu.cengage. co.uk/ (search for “wooldridge” in the search bar).
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Küçük Sınavlar 15 1 15
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 5
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 2
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 5
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 4
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 5
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 5
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 5
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 2