EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2244 | Kamu Maliyesi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OZAN BAKIŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OZAN BAKIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, kamunun ekonomideki yeri ile ilgilidir. Dersin amacı kamunun neden ekonomiye müdahale ettiğini ve bu müdahalelerin yol açtığı sonuçları iktisadi oyuncuların tepkilerini dikkate alarak anlayacak teorik çerçeveyi öğrencilere sunmaktır. Derste sosyal güvenlik programları, kamu malları, eşitlik-etkinlik ödünleşmesi ile vergilerin tüketim ve üretim kararlarına olan etkileri ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Piyasa ekonomisine kamu müdahalesi neden gereklidir? 2. Vergi ve teşviklerin etkinliği ve sosyal refaha olan etkileri, 3. Kamu malı nedir ve kamu mallarının arz ve talebi nasıl belirlenir? 4. Dışsallıklar 5. Sosyal güvenlik ve diğer sosyal sigorta programları |
Kamunun rolü ve büyüklüğü, Kamuya neden ihtiyaç duyulduğu, Piyasa aksaklıkları ve gelir dağılımı sebebiyle kamu müdahalesi, Vergi yükü Ekonomik etkinlik ve vergilendirme, Dışsallıklar, Kamu malları, Sosyal güvenlik - temel teori, Sosyal güvenlik programlarının karşılaştığı zorluklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kamunun ekonomideki rolü | |
2) | Kamunun ekonomideki yeri: Türkiye - OECD karşılaştırması | |
3) | Arz ve Talebi anlamak: Vergi ve sübvansiyon örnekleri | |
4) | Ekonomik etkinlik ve sosyal refah | |
5) | Ampirik araçlar | |
6) | Vergi yükü | |
7) | Vergilendirme ve ekonomik etkinlik | |
8) | Optimal vergilendirme | |
9) | Dışsallıklar | |
10) | Kamu malları: Temel teori | |
11) | Kamu malları: Politik iktisat | |
12) | Sosyal güvenlik: Temel teori | |
13) | Sosyal Güvelik: Bilgi asimetrisi | |
14) | Ders Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Public Finance and Public Policy by Jonathan Gruber (2012), Worth Publishers; 4th edition. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 2 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 2 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 4 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 4 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 1 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 2 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 4 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 5 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 2 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |