ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2062 | Uygulamalı İstatistik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tanımlayıcı ve yorumlayıcı istatistik tekniklerinin uygulanması ve yorumlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örneklem dağılımı kavramı ve dağılımların kullanılarak olasılık hesapları 2. Populasyon ortalaması ve oranları için güven aralığı oluşturulması 3. Hipotez testlerini temel özellikleri ve anakütle ortalaması ve oranı için hipotez testleri 4. Ortlamalar ve oranların farkları için hipotez testler 5. Varyans analizleri 6. Ki-kare test uygulamaları 7. Basit regresyon analizlerinin nasıl kullanıcalağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı |
Örneklem ve örneklem dağılımları Örneklem dağılımlarının özellikleri Nokta ve aralık tahmini Anakütle ortalaması için güven aralığı Anakütle oranı için güven aralığı Tek örneklem için hipotez testlerin temel özellikleri Ortalama ve oran için hipotez testleri İki-örneklem: Ortalama testi İki-örneklem: Oran testi Tek yönlü varyans analizi Çift yönlü varyans analizi Ki-kare ve parametrik olmayan testler Basit regresyona giriş |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örneklem ve örneklem dağılımı | |
2) | Nokta ve aralık tahminleri | |
3) | Örneklem dağılımın özellikleri | |
4) | Anakütle ortalaması için güven aralığı | |
5) | Anakütle oranı için güven aralığı | |
6) | Tek örneklem için hipotez testlerinin temel özellikleri | |
7) | Ortalam ve oran için hipotez testi | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | İki örneklem: Ortalama farkları için testler | |
10) | İki örneklem: oran farkları için testler | |
11) | Varyans analizi | |
12) | Ki-kare testleri ve parametrik olmayan testler | |
13) | Basit regresyona giriş | |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Basic Business Statistics Concepts and Applications Mark L. Brenson, David M. Levine, Timothy C. Krehbiel, Pearson Education Prentice Hal. |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 3 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |